Hledat
Zobrazují se záznamy 1-10 z 14
Postoje a zkušenosti pedagogů vybrané základní školy s inkluzí žáků s mentálním postižením
The attitudes and experience of Primary school teachers with inclusion of pupils with mental disabilities
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Němec, Zbyněk
Datum publikování: 2018
Datum obhajoby: 10. 09. 2018
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: The thesis deals with the issue of inclusive education of pupils with mild intellectual disabilities in Czech mainstream schools focusing on attitudes and experiences of teachers of a selected elementary school on this ...
Diplomová práce se zabývá problematikou inkluzivního vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením v běžných školách se zaostřením na postoje a zkušenosti pedagogů vybrané základní školy k této problematice. Teoretická ...
Diplomová práce se zabývá problematikou inkluzivního vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením v běžných školách se zaostřením na postoje a zkušenosti pedagogů vybrané základní školy k této problematice. Teoretická ...
Nedoslýchavý člověk v procesu edukace
Hard of hearing person in process of education
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Hádková, Kateřina
Datum publikování: 2017
Datum obhajoby: 01. 06. 2017
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Diplomová práce se zabývá procesem edukace nedoslýchavých lidí. Práce vychází z příslušné odborné literatury a je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část práce shrnuje klasifikaci osob se sluchovým ...
The thesis deals with the process of education of hard of hearing people. The work is based on relevant professional literature and is divided into the theoretical and practical part. The theoretical part of the work sums ...
The thesis deals with the process of education of hard of hearing people. The work is based on relevant professional literature and is divided into the theoretical and practical part. The theoretical part of the work sums ...
Inkluzivní vzdělávání pohledem učitelů Základní školy Lupáčova, Praha 3
Inclusion in the proces of education, from the teachers point of view, ZS Lupacova Praha 3
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Němec, Zbyněk
Datum publikování: 2019
Datum obhajoby: 09. 09. 2019
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Diplomová práce přináší pohled učitelů na inkluzi a inkluzivní vzdělávání v běžné základní škole. Teoretická východiska práce seznamují se základní legislativou v oblasti inkluze a s pojmy integrace, inkluze, inkluzivní ...
The Diploma Thesis represents teachers' approach to the inclusion, and the inclusive education in a common primary school. The theoretical part provides information about the basic legislation in the field of inclusion, ...
The Diploma Thesis represents teachers' approach to the inclusion, and the inclusive education in a common primary school. The theoretical part provides information about the basic legislation in the field of inclusion, ...
Spolupráce mateřských škol integrujících děti se zdravotním postižením se speciálněpedagogickými centry
Cooperation kindergartens integrating children with disabilities with special educational centres.
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Felcmanová, Lenka
Datum publikování: 2012
Datum obhajoby: 23. 05. 2012
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: NÁZEV: Spolupráce mate!sk"ch #kol integrujících d$ti se zdravotním posti%ením se speciáln$ pedagogick"mi centry AUTOR: Bc. Dana Strouhalová KATEDRA: Katedra speciální pedagogiky VEDOUCÍ PRÁCE: Mgr. Lenka Felcmanová ABSTRAKT: ...
TITTLE: Cooperation kindergartens integrating children with disabilities with special educational centers. AUTHOR: Bc. Dana Strouhalová DEPARTMENT: Department of special education SUPERVISOR: Mgr. Lenka Felcmanová ABSTRACT: ...
TITTLE: Cooperation kindergartens integrating children with disabilities with special educational centers. AUTHOR: Bc. Dana Strouhalová DEPARTMENT: Department of special education SUPERVISOR: Mgr. Lenka Felcmanová ABSTRACT: ...
Sociální status integrovaného žáka s Aspergerovým syndromem v třídním kolektivu
Social status of the integrated student with Asperger syndrome in the class
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Hájková, Vanda
Datum publikování: 2014
Datum obhajoby: 05. 06. 2014
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Cílem této diplomové práce je zmapovat oblast sociálního začlenění žáků s Aspergerovým syndromem do třídních kolektivů běžných základních škol. Teoretická část je založena na analýze dostupné odborné literatury, vztahující ...
The goal of this diploma thesis is to map the issue of social integration of students with Asperger syndrome into a regular class of elementary school. The theoretical part is based on analysis of publications related to ...
The goal of this diploma thesis is to map the issue of social integration of students with Asperger syndrome into a regular class of elementary school. The theoretical part is based on analysis of publications related to ...
Postoje vybraných cílových skupin k problematice vzdělávací inkluze
Attitudes of selected target groups to questions of educational inclusion
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Hájková, Vanda
Datum publikování: 2011
Datum obhajoby: 09. 06. 2011
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: NÁZEV: Postoje vybraných cílových skupin k problematice vzdělávací inkluze ABSTRAKT Diplomová práce se zabývá postoji vybraných cílových skupin k problematice vzdělávací inkluze. Teoretická část vymezuje pojmy integrace, ...
TITLE: Attitudes of selected target groups to questions of educational inclusion ABSTRACT The diploma thesis deals with attitudes of selected target groups to questions of educational inclusion. The theoretical part defines ...
TITLE: Attitudes of selected target groups to questions of educational inclusion ABSTRACT The diploma thesis deals with attitudes of selected target groups to questions of educational inclusion. The theoretical part defines ...
Připravenost mateřských škol na inkluzivní vzdělávání dětí se zrakovým postižením v Jihočeském kraji
Readiness of kindergarten on inclusive education for children with visual impairments in the South Bohemian Region
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Šumníková, Pavlína
Datum publikování: 2015
Datum obhajoby: 11. 09. 2015
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Předkládaná diplomová práce se zabývá situací inkluzivního vzdělávání v mateřských školách. Stěžejním cílem práce je mapování připravenosti mateřských škol na inkluzivní vzdělávání dětí se zrakovým postižením v oblasti ...
This submitted thesis deals with the exclusive education of kindergarten aged children. The main purpose of this thesis is to chart the preparedness of the kindergarteners for inclusive education of children with visual ...
This submitted thesis deals with the exclusive education of kindergarten aged children. The main purpose of this thesis is to chart the preparedness of the kindergarteners for inclusive education of children with visual ...
Inkluze žáka s Aspergerovým syndromem na základní škole
Inclusion of a pupil with Asperger syndrome at the elementary school
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Bartoňová, Miroslava
Datum publikování: 2021
Datum obhajoby: 07. 09. 2021
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Diplomová práce se zabývá problematikou inkluze žáků s Aspergerovým syndromem na základní škole. Analyzuje začlenění vybraného žáka s Aspergerovým syndromem a na základě případové studie a provedených rozhovorů ověřuje ...
This diploma thesis deals with the issue of inclusion of pupils with Asperger's syndrome in primary schools. It analyzes the inclusion of selected student with Asperger's syndrome and it's based on a case report, verifies ...
This diploma thesis deals with the issue of inclusion of pupils with Asperger's syndrome in primary schools. It analyzes the inclusion of selected student with Asperger's syndrome and it's based on a case report, verifies ...
Inkluze žáků s narušenými komunikačními dovednostmi do vybraných základních škol v Praze
Inclusion of pupils with impaired communication skills in selected elementary schools in Prague
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Marádová, Eva
Datum publikování: 2020
Datum obhajoby: 02. 06. 2020
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Diplomová práce se zabývá problematikou inkluze žáků s narušenou komunikační schopností do vybraných základních škol v Praze. V práci jsou shrnuty poznatky z odborné literatury týkající se narušené komunikační schopnosti ...
The thesis deals with the issue of inclusion of pupils with impaired communication skills in selected elementary schools in Prague. The thesis summarises the findings of the professional literature on the impaired communication ...
The thesis deals with the issue of inclusion of pupils with impaired communication skills in selected elementary schools in Prague. The thesis summarises the findings of the professional literature on the impaired communication ...
Učitelé jako spolutvůrci asistenta pedagoga
Teachers as co-creators of the teaching assistant profession
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Němec, Zbyněk
Datum publikování: 2020
Datum obhajoby: 10. 09. 2020
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Hana Pomahačová ABSTRACT This master thesis deals with teachers as co-creators of the profession of teaching assistant. This profession of teaching assistant, in our milieu, is a new profession, still not quite established. ...
Tato diplomová práce se zabývá učiteli jako spolutvůrci profese asistenta pedagoga. Profese asistenta pedagoga je u nás novou, ještě ne zcela etablovanou profesí, která je nedílnou součástí inkluzivního vzdělávání. Cílem ...
Tato diplomová práce se zabývá učiteli jako spolutvůrci profese asistenta pedagoga. Profese asistenta pedagoga je u nás novou, ještě ne zcela etablovanou profesí, která je nedílnou součástí inkluzivního vzdělávání. Cílem ...