Hledat
Zobrazují se záznamy 1-4 z 4
Využití interaktivní tabule v hodinách literární výchovy na 1.stupni ZŠ
Use of the Interactive White Board in Literary education in the First Grade of Primary School
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Klumparová, Štěpánka
Datum publikování: 2017
Datum obhajoby: 11. 01. 2017
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Cílem této diplomové práce je zmapovat možnosti využití interaktivní tabule v počáteční fázi výuky literární výchovy, v tzv. evokaci, a to na základě formulovaných poznatků o potřebách a zájmech prepubescentního čtenáře ...
The aim of this diploma thesis is mapping options of the use of the interactive whiteboard in the introductory part of Literature lesson called the evocation, based on formulated findings of needs and interests of the ...
The aim of this diploma thesis is mapping options of the use of the interactive whiteboard in the introductory part of Literature lesson called the evocation, based on formulated findings of needs and interests of the ...
Čtenářství z pohledu regionální knihovny
Book-reading from the regional library's point of view
Bakalářská práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Peterka, Josef
Datum publikování: 2012
Datum obhajoby: 10. 09. 2012
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Bakalářská práce Čtenářství z pohledu regionální knihovny se zaměřuje na zjištění stavu úrovně knihoven ve vybraném regionu - Nymburk. Práce je rozdělena na 2 částí, na část teoretickou a výzkumnou. V teoretické části si ...
The bachelor thesis Book-reading from the regional library's point of view focuses to find out a level situation of a regional library. The dissertation has 2 parts - part theoretical et research. The theoretical part také ...
The bachelor thesis Book-reading from the regional library's point of view focuses to find out a level situation of a regional library. The dissertation has 2 parts - part theoretical et research. The theoretical part také ...
Analýza úkolů v čítankách pro 9.ročník ZŠ
Analysis of exercises in reading-books for 9th class of primary school
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Klumparová, Štěpánka
Datum publikování: 2013
Datum obhajoby: 06. 09. 2013
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: RESUMÉ Podstatou diplomové práce bylo srovnat vybrané čítanky či pracovní sešity z hlediska doprovodných otázek a úkolů. Teoretickým východiskem byla charakteristika pubescentního čtenáře, ale také Bloomova taxonomie, ...
RESUMÉ The essence of this thesis is to compare selected reading books or workbooks in terms of the accompanying questions and issues. The work is theoretically based on the characteristics of the pubescent reader and also ...
RESUMÉ The essence of this thesis is to compare selected reading books or workbooks in terms of the accompanying questions and issues. The work is theoretically based on the characteristics of the pubescent reader and also ...
Adventní kalendář plný příběhů - pedagogický projekt na rozvoj předčtenářských dovedností v mateřské škole
Advent-calender full of stories - educational project in development of before-reader's skills of children at nursery school
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Klumparová, Štěpánka
Datum publikování: 2014
Datum obhajoby: 27. 05. 2014
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: 4 Abstrakt Diplomová práce je věnována rozvoji předčtenářských dovedností dětí předškolního věku, jejich schopnosti rozvíjet komunikaci, naslouchání a zapojování se do diskuse s využitím některých metod kritického myšlení. ...
5 Abstract The thesis is devoted to the development of before-reader's skills of preeschoolers, their ability to develop communication, listening and discussion with some methods of critical thinking. Theoretical part is ...
5 Abstract The thesis is devoted to the development of before-reader's skills of preeschoolers, their ability to develop communication, listening and discussion with some methods of critical thinking. Theoretical part is ...