Hledat
Zobrazují se záznamy 1-7 z 7
Formy spolupráce rodiny a školy na počátku školní docházky
Forms of Family and School Cooperation at the Beginning of School Attandance
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Kargerová, Jana
Datum publikování: 2016
Datum obhajoby: 18. 05. 2016
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Diplomová práce se soustředí na formy spolupráce mezi rodinou a školou na počátku školní docházky. Teoretická část definuje rodinu a školu jako výchovně - vzdělávací instituce. Mapuje kořeny vývoje spolupráce těchto ...
This thesis focuses on forms of cooperation between family and school at the beginning of school attendance. The theoretical part defines family and school as educational institutions and traces the development of cooperation ...
This thesis focuses on forms of cooperation between family and school at the beginning of school attendance. The theoretical part defines family and school as educational institutions and traces the development of cooperation ...
Výuka kroužkovců na Podkrušnohorském gymnáziu (případová studie)
Teaching of Annelids in Podkrušnohorské gymnázium (The Case Study)
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Říhová, Dagmar
Datum publikování: 2016
Datum obhajoby: 14. 09. 2016
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Diplomová práce si klade za hlavní cíl vyhodnotit výsledky případové studie výuky kroužkovců získané během tříletého výzkumu na Podkušnohorském gymnáziu v Mostě. Dále najít spojitost mezi získanými hodnotami a aktivitou ...
The main object of this thesis is to evaluate the results of a case study of teaching the topic of annelids. The study was carried for three years at Podkušnohorské gymnasium grammar school in Most. Another objective is ...
The main object of this thesis is to evaluate the results of a case study of teaching the topic of annelids. The study was carried for three years at Podkušnohorské gymnasium grammar school in Most. Another objective is ...
Syndrom vyhoření u učitelů
Burnout syndrome of teachers
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Trpišovská, Dobromila
Datum publikování: 2016
Datum obhajoby: 06. 09. 2016
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Diplomová práce se zabývá problematikou syndromu vyhoření u učitelů základních škol v Praze. Jejím cílem je posoudit míru vyhoření u učitelů v závislosti na stupni školy, vzdělání a délce praxe, ale také vzhledem k pohlaví ...
The diploma thesis is concerned with the burnout syndrome in the case of teachers at elementary schools in Prague. The main target is to define the rate of burnout among teachers according to the grade of the school, level ...
The diploma thesis is concerned with the burnout syndrome in the case of teachers at elementary schools in Prague. The main target is to define the rate of burnout among teachers according to the grade of the school, level ...
Být učitelem na valašské venkovské škole v první polovině 20. století
To be a teacher at wallachian village school in the first half of the 20th century
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Hnilica, Jiří
Datum publikování: 2016
Datum obhajoby: 19. 01. 2016
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Diplomová práce se zabývá postavením a každodenností valašských učitelů obecných škol první poloviny 20. století. Nejprve pojednává o rozsahu Valašska a rozdílech v jeho vymezení u různých autorů, poté se zaměřuje na ...
This thesis deals with the position and everydayness of Valašsko region teachers at primary schools in the first half of 20th century. Firstly the thesis discusses the range of the Valašsko region and a diversity of its ...
This thesis deals with the position and everydayness of Valašsko region teachers at primary schools in the first half of 20th century. Firstly the thesis discusses the range of the Valašsko region and a diversity of its ...
Sociálně-ekonomické postavení českého učitele
Social-economic status of Czech teacher
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Tichá, Milena
Datum publikování: 2016
Datum obhajoby: 12. 09. 2016
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Teoretická část diplomové práce byla zaměřena na vymezení pojmu učitel a jeho sociální a ekonomické postavení. Tyto pojmy byly vymezovány na základě odborné literatury a zákonů České republiky. Praktická část práce byla ...
Theoretical part of dissertation was focused to defined concept teacher and his social and economic position. These concepts were focused from professional literature and law of Czech Republic. Practical part then is turn ...
Theoretical part of dissertation was focused to defined concept teacher and his social and economic position. These concepts were focused from professional literature and law of Czech Republic. Practical part then is turn ...
Zkušenosti učitelů anglického jazyka s výukou žáků se specifickými poruchami učení
Experience of English Teachers with Students with Learning Disabilities
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Linková, Marie
Datum publikování: 2016
Datum obhajoby: 19. 05. 2016
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Cílem diplomové práce je zjistit, jak jednotliví učitelé anglického jazyka na základních a středních školách (N=50) nahlížejí na problematiku specifických poruch učení, především dyslexie. Důležité jsou také informovanost ...
The aim of this diploma thesis is to find what stance the particular teachers of primary and secondary schools (N=50) adopt on the problem of learning disability, especially dyslexia. Very important is to study their ...
The aim of this diploma thesis is to find what stance the particular teachers of primary and secondary schools (N=50) adopt on the problem of learning disability, especially dyslexia. Very important is to study their ...
Afirmativní přístupy v systému základního školství s důrazem na vzdělávání romských žáků
Affirmative approaches in the primary school system with a Focus on Educating Roma pupils
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Šotolová, Eva
Datum publikování: 2016
Datum obhajoby: 27. 05. 2016
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Diplomová práce se zaměřuje na afirmativní přístupy v systému základního školství s důrazem na vzdělávání romských žáků. Zmiňuje historické souvislosti, které jsou významné pro pochopení této problematiky. Pozornost je ...
The diploma thesis deals with affirmative approaches in the primary school system, with a focus being placed on educating Roma pupils. It includes the historical context that is important to gain an understanding of the ...
The diploma thesis deals with affirmative approaches in the primary school system, with a focus being placed on educating Roma pupils. It includes the historical context that is important to gain an understanding of the ...