Výuka kroužkovců na Podkrušnohorském gymnáziu (případová studie)
Teaching of Annelids in Podkrušnohorské gymnázium (The Case Study)
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/84424Identifikátory
SIS: 146387
Kolekce
- Kvalifikační práce [18094]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Hanel, Lubomír
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy biologie - výchova ke zdraví
Katedra / ústav / klinika
Katedra biologie a environmentálních studií
Datum obhajoby
14. 9. 2016
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
kroužkovci, žáci, předtest, klasifikace, aktivita v hodině, vyhasínání znalostí, vyučujícíKlíčová slova (anglicky)
annelids, pupils, pre-test, classification, activity during lesson, knowledge extinction, teacherDiplomová práce si klade za hlavní cíl vyhodnotit výsledky případové studie výuky kroužkovců získané během tříletého výzkumu na Podkušnohorském gymnáziu v Mostě. Dále najít spojitost mezi získanými hodnotami a aktivitou žáků v hodinách a vlivem některých faktorů na úspěšnost v klasifikovaném testu a post testu. Práce je rozdělena do dvou částí. První, rešeršní, se věnuje stručnému přehledu kroužkovců běžně uváděných v učebnicích pro základní (druhý stupeň) a střední školy. Druhá, analytická část je členěna do tří pododdílů. První je věnován hodnocení výukových metod u jednotlivých vyučujících mosteckého gymnázia s důrazem na míru aktivity žáků v hodinách biologie. Druhá analyzuje výsledky testového šetření a komentuje dosažené výsledky procentuální úspěšnosti žáků v různých testovaných fázích. Třetí pak navrhuje na základě získaných dat co možná nejvhodnější výukové postupy k tématu kroužkovců. Klíčová slova: kroužkovci, žáci, předtest, klasifikace, aktivita v hodině, vyhasínání znalostí, vyučující
The main object of this thesis is to evaluate the results of a case study of teaching the topic of annelids. The study was carried for three years at Podkušnohorské gymnasium grammar school in Most. Another objective is to find the connection between obtained data, activity of students during classes and other chosen factors that may affected a success in the classified test and post-test. The thesis is divided into two parts. First part presents the research part which is devoted to a brief overview of textbooks for second grade of elementary and high school. The second, analytical part, is divided into three subsections. The first subsection is devoted to the evaluation of teaching methods for individual teachers Most schools with an emphasis on the level of activity of students in biology classes. The second subsection analyzes the results of the investigation and commented the results on, especially the success rate of students in the various test phases. The third subsection suggests, based on the data obtained, the best teaching methods to the topic of annelids. Key words: annelids, pupils, pre-test, classification, activity during lesson, knowledge extinction, teacher