Hledat
Zobrazují se záznamy 1-10 z 13
Aktivity před četbou, při četbě a po četbě při práci s textem ve výuce literatury na 2. stupni ZŠ
Activities before reading, during reading and after reading when working with text in teaching literature in grades 6-9
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Hausenblas, Ondřej
Datum publikování: 2011
Datum obhajoby: 25. 05. 2011
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Tato diplomová práce se zabývá aktivitami před četbou, při četbě a po četbě textu v hodinách literární výchovy na 2. stupni základní školy. První část mapuje výsledky testování čtenářské gramotnosti českých žáků v mezinárodním ...
This thesis deals with the before-, during- and after- reading activities when working with text in teaching literature in grades 6-9. The first part describes results from testing the critical literacy of Czech students ...
This thesis deals with the before-, during- and after- reading activities when working with text in teaching literature in grades 6-9. The first part describes results from testing the critical literacy of Czech students ...
Tvorba jako cesta k dosahování cílů literární výchovy na 2. stupni ZŠ a SŠ
Creation as the way of reaching educational goals in high school literary education
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Komberec, Filip
Datum publikování: 2022
Datum obhajoby: 05. 09. 2022
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: This work deals with creation in literary education. In its view creation is not only an addition or a way of education results verification. It is considered to be a way how to achieve literary goals. It also deals with ...
Práce se zabývá tvorbou v literární výchově. Tvorbu pojímá nejen jako doplněk nebo způsob ověření výsledků vzdělávání, ale jako cestu k dosahování literárních cílů. Zabývá se pohledy současných didaktiků a souvislostmi s ...
Práce se zabývá tvorbou v literární výchově. Tvorbu pojímá nejen jako doplněk nebo způsob ověření výsledků vzdělávání, ale jako cestu k dosahování literárních cílů. Zabývá se pohledy současných didaktiků a souvislostmi s ...
Životní situace v literatuře. Pracovní listy pro devátý ročník základních škol
Life situations in literature. Worksheets for ninth grade of secondary schools
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Hník, Ondřej
Datum publikování: 2014
Datum obhajoby: 03. 09. 2014
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Diplomová práce se zabývá jedním z možných uchopení výuky literatury v devátém ročníku základní školy. Hlavní myšlenkou je postavit výuku literatury na pracovních listech, které se vztahují k úryvkům ze čtyř vybraných knih. ...
The possible approach towards the teaching of literature at the 9th grade level of primary education is the central topic of this thesis. The main idea is to base literature teaching on a system of working sheets, which ...
The possible approach towards the teaching of literature at the 9th grade level of primary education is the central topic of this thesis. The main idea is to base literature teaching on a system of working sheets, which ...
Vztah rodičů současných předškoláků k dětské knize
Relationship between the parents of pre-scholars to the children book
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Hník, Ondřej
Datum publikování: 2015
Datum obhajoby: 14. 09. 2015
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Diplomová práce se zabývá problematikou předčtenářské gramotnosti a je zaměřena na faktory a činitele, kteří ji rozvíjí. První kapitola řeší teoretické vymezení a význam výchovy ke čtenářství. V druhé kapitole práce nastiňuje ...
This thesis deals with pre-reading literacy and focuses on the factors and actors that it develops. The first chapter deals with the theoretical definition and importance of education to the reading. The second chapter ...
This thesis deals with pre-reading literacy and focuses on the factors and actors that it develops. The first chapter deals with the theoretical definition and importance of education to the reading. The second chapter ...
Rozkrývání smyslu básnického textu se žáky 3.ročníku ZŠ
Discovering the Sense of the Poems with Pupils of the 3rd grade of Primary School
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Hník, Ondřej
Datum publikování: 2017
Datum obhajoby: 24. 05. 2017
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: The goal of my dissertation is to find ways and methods by which pupils will be able to most effectively reveal the sense of poetic text. Unearthing the meaning of the poem requires a proactive approach of pupil. It is ...
Cílem mé práce je hledání cest a metod, pomocí kterých s žáky budu moci co nejefektivněji odkrývat smysl básnického textu. Odkrývání smyslu básně vyžaduje aktivní přístup žáka. Je neslučitelné s transmisivním přístupem ve ...
Cílem mé práce je hledání cest a metod, pomocí kterých s žáky budu moci co nejefektivněji odkrývat smysl básnického textu. Odkrývání smyslu básně vyžaduje aktivní přístup žáka. Je neslučitelné s transmisivním přístupem ve ...
Případová studie: Výuka literatury v žánrově-tematických celcích na úrovni ISCED 3 v kontextu alternativního studijního programu
Teaching literature in genre-thematic units at the ISCED level in the context of an alternative study programme
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Laufková, Veronika
Datum publikování: 2022
Datum obhajoby: 07. 09. 2022
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: This thesis, entitled A case study: the teaching of literature in genre-themed units at the ISCED 3 level in the context of an alternative study program, focuses on a, in our environment, non-traditional approach to teaching ...
1 ABSTRAKT Diplomová práce s názvem Případová studie: Výuka literatury v žánrově-tematických celcích na úrovni ISCED 3 v kontextu alternativního studijního programu se věnuje v našem prostředí netradičnímu přístupu k výuce ...
1 ABSTRAKT Diplomová práce s názvem Případová studie: Výuka literatury v žánrově-tematických celcích na úrovni ISCED 3 v kontextu alternativního studijního programu se věnuje v našem prostředí netradičnímu přístupu k výuce ...
Žánr fantasy ve čtenářství jedenáctiletých
Fantasy Genre of the Eleven Years old Readers
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Hník, Ondřej
Datum publikování: 2016
Datum obhajoby: 07. 09. 2016
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Ve své diplomové práci Žánr fantasy ve čtenářství jedenáctiletých se autorka zabývá výukou žánru fantasy pro jedenáctileté žáky, respektive pro pátý ročník základních škol. Těžiště práce spočívá v praktické části, kde ...
In her thesis Fantasy Genre of the Eleven Years Old Readers the author is concerned with the education of fantasy category for 11 years old pupils, respectively for the fifth year of the primary school. Centre of work ...
In her thesis Fantasy Genre of the Eleven Years Old Readers the author is concerned with the education of fantasy category for 11 years old pupils, respectively for the fifth year of the primary school. Centre of work ...
Bible a její adaptace pro děti
Bible and Its Adaptations for Children
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Klumparová, Štěpánka
Datum publikování: 2019
Datum obhajoby: 21. 05. 2019
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Diplomová práce Bible a její adaptace pro děti se zabývá otázkou kvality dětských adaptací Bible. Jejím cílem je na základě odborné literatury sestavit ucelený soubor kritérií, která by dětské adaptace měly splňovat. Tato ...
The diploma thesis The Bible and Its Adaptations for Children addresses the question of the quality of children's Biblical adaptations. It aims to compile a comprehensive set of criteria based on relevant literature which ...
The diploma thesis The Bible and Its Adaptations for Children addresses the question of the quality of children's Biblical adaptations. It aims to compile a comprehensive set of criteria based on relevant literature which ...
Ověření postupů práce s poezií na 2.stupni základní školy
Verification of procedures of work with poetry in grades 6-9
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Hausenblas, Ondřej
Datum publikování: 2014
Datum obhajoby: 21. 05. 2014
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: V této diplomové práci jsou ověřovány postupy pro práci s poezií na druhém stupni základní školy. V teoretické části je vymezen termín poezie a stručně shrnut vývoj poezie pro děti a mládež. V kapitole Poezie ve škole se ...
This thesis is dealing with verification of procedures of work with poetry at grades 6- 9. Term of poetry and concisely summarized development of poetry for children and young is defined in the theoretical part. Chapter ...
This thesis is dealing with verification of procedures of work with poetry at grades 6- 9. Term of poetry and concisely summarized development of poetry for children and young is defined in the theoretical part. Chapter ...
Role ilustrace na porozumění textu LPDM na 1.st.ZŠ
Role of illustration in understanding a text at primary school
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Hausenblas, Ondřej
Datum publikování: 2017
Datum obhajoby: 24. 05. 2017
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: The aim of this thesis is to explore the region of illustrations in the books for children and youth not only from the illustration itself, but also in the context of the relationship of illustration and text. The theoretical ...
Cílem této diplomové práce je zmapovat oblast ilustrací v knihách pro děti a mládež nejen z oblasti samotné ilustrace, ale také v souvislosti vztahu ilustrace a textu. Obsahem teoretické části je vývoj ilustrací, čtenářská ...
Cílem této diplomové práce je zmapovat oblast ilustrací v knihách pro děti a mládež nejen z oblasti samotné ilustrace, ale také v souvislosti vztahu ilustrace a textu. Obsahem teoretické části je vývoj ilustrací, čtenářská ...