Hledat
Zobrazují se záznamy 1-3 z 3
Pojetí fonetiky v učebnicích francouzského jazyka
Approach to Phonetics in French Textbooks
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Nováková, Sylva
Datum publikování: 2017
Datum obhajoby: 29. 05. 2017
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Práce se zabývá proměnlivou rolí a zastoupením didaktiky fonetiky v historii výuky francouzštiny. Zkoumá všechna důležitá období (metodu gramaticko-překladovou, přímou, audio-orální, SGAV, komunikativní) včetně současného ...
This thesis deals with the changing role of phonetics in the history of teaching French as a foreign language. It provides a probe into the most significant methods of language teaching (the Grammar Translation Method, the ...
This thesis deals with the changing role of phonetics in the history of teaching French as a foreign language. It provides a probe into the most significant methods of language teaching (the Grammar Translation Method, the ...
Motivace ke studiu francouzského jazyka na střední škole
Motivation to study french language at the high school
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Klinka, Tomáš
Datum publikování: 2016
Datum obhajoby: 12. 01. 2016
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Tato diplomová práce se zaměřuje na motivaci studentů středních škol ke studiu francouzského jazyka. Cílem práce je zjistit, jak je možné motivovat studenty ve výuce francouzského jazyka. Práce má teoretickou a praktickou ...
This diploma thesis focuses on the motivation of students at high school to study french language. The aim is to discover how is possible to motivate students in french language teaching. The thesis consists of the theoretical ...
This diploma thesis focuses on the motivation of students at high school to study french language. The aim is to discover how is possible to motivate students in french language teaching. The thesis consists of the theoretical ...
Využití písně jako didaktického prostředku
Song as a methodological tool
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Machleidtová, Silva
Datum publikování: 2012
Datum obhajoby: 18. 01. 2012
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Práce se zabývá problematikou využití písně při vyučování. V teoretické části se autorka zabývá vyučovacími metodami, typy cvičení, spojení písně ve výuce se sugestopedií a využitím písně v hodinách francouzského jazyka. ...
My work is dealing with the topic concerning the use of the song in the class. In the theoretical section, the author considers the teaching methods, types of exercises, connection of the song in the class with suggestopedia ...
My work is dealing with the topic concerning the use of the song in the class. In the theoretical section, the author considers the teaching methods, types of exercises, connection of the song in the class with suggestopedia ...