Hledat
Zobrazují se záznamy 1-10 z 39
Raná institucionální péče o děti v Jihočeském kraji
Institutional care of children at an early age in the South Bohemian Region
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Loudová Stralczynská, Barbora
Datum publikování: 2021
Datum obhajoby: 19. 01. 2021
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Diplomová práce se věnuje problematice dostupnosti institucionální péče pro děti v raném věku v Jihočeském kraji. Teoretická část diplomové práce je zaměřena na analýzu současné rodinné politiky a s ní související potřeby ...
The Diploma thesis deals with the issue of availability of early Childhood Care in the South Bohemia region. The theoretical part of the thesis is focused on the analysis if current family policy, which is key in this ...
The Diploma thesis deals with the issue of availability of early Childhood Care in the South Bohemia region. The theoretical part of the thesis is focused on the analysis if current family policy, which is key in this ...
Rozvoj přírodovědné pregramotnosti v přírodovědném centru v mateřské škole
Development of natural science literacy in the natural science center in nursery schools
Bakalářská práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Loudová Stralczynská, Barbora
Datum publikování: 2021
Datum obhajoby: 18. 05. 2021
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt nenalezen
Implementace metody Learning Stories v prostředí české mateřské školy
Implementation of the Learning Stories Method in a Czech Nursery School
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Ristić, Petra
Datum publikování: 2021
Datum obhajoby: 13. 09. 2021
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Diplomová práce se věnuje problematice metody Learning Stories a její implementaci do prostředí české mateřské školy. Práce si klade za cíl prozkoumat, dokumentovat a analyzovat, jakým způsobem je metoda Learning Stories ...
The diploma thesis focuses on the Learning Stories method and its implementation in a Czech pre-school. Its aim is to explore, document, and analyse how the Learning Stories method is applied into a Czech pre-school as a ...
The diploma thesis focuses on the Learning Stories method and its implementation in a Czech pre-school. Its aim is to explore, document, and analyse how the Learning Stories method is applied into a Czech pre-school as a ...
Empatie učitele a žáků
The teacher's and the pupils' empathy
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Krčmářová, Tereza
Datum publikování: 2021
Datum obhajoby: 20. 05. 2021
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Tématem této diplomové práce je dovednost empatie učitele, žáků a její vztah k efektivitě učení. V teoretické části je vymezený pojem empatie a problematika definice tohoto pojmu. Autorka se dále věnovala tématu rozvoje ...
The subject of this thesis is the teacher's and the pupils' skill of empathy and its connection to the effectiveness of the learning process. In the theoretical part of the thesis the author defines empathy and states the ...
The subject of this thesis is the teacher's and the pupils' skill of empathy and its connection to the effectiveness of the learning process. In the theoretical part of the thesis the author defines empathy and states the ...
Diferenciace v heterogenní třídě na 1. stupni ZŠ
Differentiation in the heterogeneous classroom at primary schools
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Vallin, Petra
Datum publikování: 2021
Datum obhajoby: 20. 05. 2021
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Tato diplomová práce se věnuje tématu diferenciace na prvním stupni a vychází z myšlenek inkluzivní pedagogiky a rovného přístupu ke vzdělání. Teoretická část se věnuje shodným a odlišným rysům osobností žáků mladšího ...
The diploma thesis deals with the topic of differentiation at the primary level of education. It is based on the idea of inclusion and equal access to education. The theoretical part focuses on the similarities and differences ...
The diploma thesis deals with the topic of differentiation at the primary level of education. It is based on the idea of inclusion and equal access to education. The theoretical part focuses on the similarities and differences ...
Komparace párové výuky v kontextu vyučovacího procesu ve vztahu k PedF UK a 1. stupně ZŠ.
Comparison of pair teaching in the context of the teaching process in relation to PedF UK and 1st grade of elementary school.
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Poche Kargerová, Jana
Datum publikování: 2021
Datum obhajoby: 20. 05. 2021
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Diplomová práce se zabývá problematikou párového vyučování mezi učiteli. Hlavním cílem je zmapování výhod a úskalích této výuky. Zaměřuje se na širší specifika párové výuky, které následně porovnává v prostředí základní a ...
The diploma thesis deals with the issue of pair teaching between teachers. The main goal is to map the advantages and disadvantages of this teaching. It focuses on the broader specifics of pair teaching, which it then ...
The diploma thesis deals with the issue of pair teaching between teachers. The main goal is to map the advantages and disadvantages of this teaching. It focuses on the broader specifics of pair teaching, which it then ...
Formy spolupráce fakultních učitelů s pedagogickou fakultou UK
Forms of cooperation of primary teachers with the Faculty of Education Charles University
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Poche Kargerová, Jana
Datum publikování: 2021
Datum obhajoby: 20. 05. 2021
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: V teoretické části je popsána spolupráce fakultních učitelů s pedagogickou fakultou. Je zde definována role fakultního učitele a fakultní školy ve vztahu k mentoringu a pojetí Klinické školy. Dále jsou zde mapovány formy ...
The theoretical part of the thesis deals with the cooperation between faculty teachers and the Faculty of Education. It defines the role of a faculty teacher and a faculty school in relation to mentoring and the concept ...
The theoretical part of the thesis deals with the cooperation between faculty teachers and the Faculty of Education. It defines the role of a faculty teacher and a faculty school in relation to mentoring and the concept ...
Asistent pedagoga v primární škole
Teaching assistant at the primary school
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Poche Kargerová, Jana
Datum publikování: 2021
Datum obhajoby: 14. 01. 2021
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Diplomová práce se zabývá funkcí asistenta pedagoga v primární škole. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. V teoretické části se zaměřuji na inkluzivní vzdělávání, které souvisí se žáky se speciálními ...
The thesis deals with the function of a teacher's assistant in a primary school. The work is divided into theoretical and practical part. In the theoretical part, I focus on inclusive education, which is related to students ...
The thesis deals with the function of a teacher's assistant in a primary school. The work is divided into theoretical and practical part. In the theoretical part, I focus on inclusive education, which is related to students ...
Riziko syndromu vyhoření u učitelů primárních škol
The Risk of Burnout in Primary School Teachers
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Krčmářová, Tereza
Datum publikování: 2021
Datum obhajoby: 09. 09. 2021
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Riziko syndromu vyhoření u učitelů primárních škol Tématem diplomové práce je riziko syndromu vyhoření u učitelů 1. stupně základní školy. Teoretickou část práce představuje souhrn poznatků o příčinách vzniku, příznacích ...
The Risk of Burnout in Primary School Teachers This diploma thesis deals with the risk of burnout syndrome in primary school teachers. The theoretical part of the diploma thesis provides an overview of the theoretical ...
The Risk of Burnout in Primary School Teachers This diploma thesis deals with the risk of burnout syndrome in primary school teachers. The theoretical part of the diploma thesis provides an overview of the theoretical ...
Intaktní žáci v inkluzivní třídě
Intact pupils in the inclusive class
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Krčmářová, Tereza
Datum publikování: 2021
Datum obhajoby: 19. 05. 2021
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Práce se zabývá vlivem žáků se speciálními vzdělávacími potřebami (SVP) na jejich intaktní spolužáky. Za posledních několik let se zvýšil počet žáků se SVP v běžných třídách. V některých třídách se tak objevuje i více žáků ...
The work deals with the influence of pupils with special educational needs (SEN) on their intact pupils. Over the last few years, the number of pupils with SEN in regular classes has increased. In some classes, there are ...
The work deals with the influence of pupils with special educational needs (SEN) on their intact pupils. Over the last few years, the number of pupils with SEN in regular classes has increased. In some classes, there are ...