Hledat
Zobrazují se záznamy 1-4 z 4
Faute et l'erreur dans l'enseignement du FLE dans les lycées tcheques
Faults and errors in teatching French as a foreign language in Czech grammar schools
Chyba jako fenomen ve výuce francouzštiny na českých gymnáziích
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Klinka, Tomáš
Datum publikování: 2014
Datum obhajoby: 10. 09. 2014
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Diplomová práce je zamyšlením nad samotným pojmem chyba, a vymezuje ho v rámci jazykové normy a jazykového úzu. Věnuje se podrobněji chybám, které dělají čeští studenti gymnázií. Kromě toho, že se snaží odhalit alespoň ...
The diploma thesis is a reflection on the concept of error; it defines error in regard to language norm and language usage. It deals with errors committed by high school students. In addition, it seeks to uncover at least ...
The diploma thesis is a reflection on the concept of error; it defines error in regard to language norm and language usage. It deals with errors committed by high school students. In addition, it seeks to uncover at least ...
Motivace ke studiu francouzského jazyka na střední škole
Motivation to study french language at the high school
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Klinka, Tomáš
Datum publikování: 2016
Datum obhajoby: 12. 01. 2016
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Tato diplomová práce se zaměřuje na motivaci studentů středních škol ke studiu francouzského jazyka. Cílem práce je zjistit, jak je možné motivovat studenty ve výuce francouzského jazyka. Práce má teoretickou a praktickou ...
This diploma thesis focuses on the motivation of students at high school to study french language. The aim is to discover how is possible to motivate students in french language teaching. The thesis consists of the theoretical ...
This diploma thesis focuses on the motivation of students at high school to study french language. The aim is to discover how is possible to motivate students in french language teaching. The thesis consists of the theoretical ...
Poetika Jaquesa Préverta a využitie jeho poézie vo výučbe francúzskeho jazyka
Poetics of Jacques Prévert's work of art and the exploitation of his poetry in a French language education.
Poetika Jaquesa Préverta a využitie jeho poézie vo výučbe francúzskeho jazyka
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Listíková, Renáta
Datum publikování: 2012
Datum obhajoby: 13. 01. 2012
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Názov diplomovej práce: Poetika Jacquesa Préverta a využitie jeho poézie vo výučbe francúzskeho jazyka Kľúčové slová: poetika, francúzska poézia, francúzsky šansón, poetický realizmus, surrealizmus, motivácia žiaka Abstrakt: ...
Title of the thesis: Poetics of Jacques Prévert's work of art and the exploitation of his poetry in a French language education. Keywords: poetics, French poetry, French chanson, poetic realism, surrealism, motivation ...
Title of the thesis: Poetics of Jacques Prévert's work of art and the exploitation of his poetry in a French language education. Keywords: poetics, French poetry, French chanson, poetic realism, surrealism, motivation ...
Využití písně jako didaktického prostředku
Song as a methodological tool
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Machleidtová, Silva
Datum publikování: 2012
Datum obhajoby: 18. 01. 2012
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Práce se zabývá problematikou využití písně při vyučování. V teoretické části se autorka zabývá vyučovacími metodami, typy cvičení, spojení písně ve výuce se sugestopedií a využitím písně v hodinách francouzského jazyka. ...
My work is dealing with the topic concerning the use of the song in the class. In the theoretical section, the author considers the teaching methods, types of exercises, connection of the song in the class with suggestopedia ...
My work is dealing with the topic concerning the use of the song in the class. In the theoretical section, the author considers the teaching methods, types of exercises, connection of the song in the class with suggestopedia ...