Hledat
Zobrazují se záznamy 1-10 z 10
Úroveň porozumění základům genetiky a molekulární biologie u žáků gymnázií a druhého stupně základních škol
Level of Understanding of Basics of Genetics and Molecular Biology by Students of Secondary Education
Dizertační práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Ehler, Edvard
Datum publikování: 2022
Datum obhajoby: 18. 02. 2022
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Genetika je součástí sekundárního vzdělávání již desítky let. Výzkumy výsledků přírodovědného vzdělávání ale již delší dobu poukazují na to, že žáci si z výuky odnášejí různé typy miskoncepcí bez pochopení základních ...
Genetics has been part of secondary education for decades. However, research on the outcomes of science education has long shown that pupils have various types of misconceptions and are not able to deeply understand the ...
Genetics has been part of secondary education for decades. However, research on the outcomes of science education has long shown that pupils have various types of misconceptions and are not able to deeply understand the ...
Přípravné vzdělávání učitelek mateřských škol a potřeby praxe
Initial Education Of Early Years Teachers And The Profession's Needs
Dizertační práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Uhlířová, Jana
Datum publikování: 2017
Datum obhajoby: 15. 05. 2017
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: The thesis deals with undergraduate training of kindergarten teachers. The aim is to compare the issue of preparation for the profession of kindergarten teacher from different perspectives in historical and international ...
Práce se zabývá pregraduální přípravou učitelek mateřských škol. Cílem práce je komparovat problematiku přípravy na profesi učitelky mateřské školy z různých pohledů v historickém i mezinárodním srovnání a reflektovat a ...
Práce se zabývá pregraduální přípravou učitelek mateřských škol. Cílem práce je komparovat problematiku přípravy na profesi učitelky mateřské školy z různých pohledů v historickém i mezinárodním srovnání a reflektovat a ...
Pojetí přírodních věd v projektovaných kurikulárních dokumentech vybraných zemí
The Science in Intended Curriculum and Framework Documents in Selected Countries
Dizertační práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Dvořák, Dominik
Datum publikování: 2019
Datum obhajoby: 23. 09. 2019
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Hlavním cílem této studie je obohatit diskurs v oblasti tvorby projektované formy kurikula přírodních věd v kontextech různých zemí. Studie v rámci výzkumného designu vícepřípadové studie uplatňuje metody obsahových a ...
The main aim of this study is to enrich the discourse on developing an intended form of the science curriculum in different country contexts. A multi-case study research design uses methods of content and comparative ...
The main aim of this study is to enrich the discourse on developing an intended form of the science curriculum in different country contexts. A multi-case study research design uses methods of content and comparative ...
Psychologické a epistemologické otázky tvorby kurikula
Psychological and Epistemological Aspects of Curriculum Design
Dizertační práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Spilková, Vladimíra
Datum publikování: 2011
Datum obhajoby: 12. 12. 2011
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: TITLE: Psychological and Epistemological Aspects of Curriculum Design AUTHOR: Dominik Dvořák DEPARTMENT: Department of Primary Education, Charles University in Prague SUPERVISOR: Prof. PhDr. Vladimíra Spilková, CSc. ABSTRACT: ...
NÁZEV: Psychologické a epistemologické otázky tvorby kurikula AUTOR: Dominik Dvořák KATEDRA (ÚSTAV) Katedra primární pedagogiky PedF UK ŠKOLITEL: Prof. PhDr. Vladimíra Spilková, CSc. ABSTRAKT: Znepokojivý trend zhoršujících ...
NÁZEV: Psychologické a epistemologické otázky tvorby kurikula AUTOR: Dominik Dvořák KATEDRA (ÚSTAV) Katedra primární pedagogiky PedF UK ŠKOLITEL: Prof. PhDr. Vladimíra Spilková, CSc. ABSTRAKT: Znepokojivý trend zhoršujících ...
Trendy rozvoje počáteční čtenářské gramotnosti a praxe českých škol
Trends of initial reading development and their practical application in Czech schools
Dizertační práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Wildová, Radka
Datum publikování: 2017
Datum obhajoby: 21. 06. 2017
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: The thesis deals with initial reading literacy in the first and second grade of elementary schools. The theoretical part defines the basic concepts related to the reading literacy. Some major studies, published from 1996 ...
Práce se zabývá problematikou počáteční čtená ské gramotnosti v 1. a 2. ročníku základní školy. V teoretické části jsou definovány základní pojmy související se čtená skou gramotností. Dále jsou p edstaveny významné ...
Práce se zabývá problematikou počáteční čtená ské gramotnosti v 1. a 2. ročníku základní školy. V teoretické části jsou definovány základní pojmy související se čtená skou gramotností. Dále jsou p edstaveny významné ...
Klíčové kompetence pro udržitelné jednání v kurikulu preprimárního vzdělávání
Key competencies for sustainable action in early education curriculum
Dizertační práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Teodoridis, Vasilis
Datum publikování: 2012
Datum obhajoby: 30. 08. 2012
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Univerzita Karlova v Praze Pedagogická fakulta ABSTRACT KEY COMPETENCIES FOR SUSTAINABLE ACTION IN EARLY EDUCATION CURRICULUM PhDr. Tereza Vošahlíková Vedoucí práce Doc. RNDr. Vasilis Teodoridis, Ph.D. Katedra biologie a ...
Univerzita Karlova v Praze Pedagogická fakulta ABSTRAKT KLÍČOVÉ KOMPETENCE PRO UDRŽITELNÉ JEDNÁNÍ V KURIKULU PREPRIMÁRNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ PhDr. Tereza Vošahlíková Vedoucí práce Doc. RNDr. Vasilis Teodoridis, Ph.D. Katedra ...
Univerzita Karlova v Praze Pedagogická fakulta ABSTRAKT KLÍČOVÉ KOMPETENCE PRO UDRŽITELNÉ JEDNÁNÍ V KURIKULU PREPRIMÁRNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ PhDr. Tereza Vošahlíková Vedoucí práce Doc. RNDr. Vasilis Teodoridis, Ph.D. Katedra ...
Implementace doplňujícího vzdělávacího oboru Etická výchova na prvním stupni základní školy
Implementation of Ethic Education as a Supplementary Educational Subject at primary school
Dizertační práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Stará, Jana
Datum publikování: 2022
Datum obhajoby: 22. 09. 2022
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: This PhD thesis describes the ways of implementing the supplementary educational subject of ethics education into the educational system in Czech society. The primary focus is on the teaching of prosocial behaviour at ...
Disertační práce popisuje způsoby implementace doplňkového vzdělávacího předmětu etická výchova do vzdělávacího systému v české společnosti. Primárně se zaměřuje na výuku prosociálního chování na prvním stupni základní ...
Disertační práce popisuje způsoby implementace doplňkového vzdělávacího předmětu etická výchova do vzdělávacího systému v české společnosti. Primárně se zaměřuje na výuku prosociálního chování na prvním stupni základní ...
Interdisciplinární propojení výtvarné a mediální výchovy ICT jako podpůrný prostředek ve výtvarné výchově
Interdisciplinary connection of Art and Media Education. ICT as a support tool in Art Education.
Dizertační práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Raudenský, Martin
Datum publikování: 2021
Datum obhajoby: 01. 02. 2021
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Zdeňka Meira da Rocha: Interdisciplinární propojení výtvarné a mediální výchovy. ICT jako podpůrný prostředek ve výtvarné výchově Abstrakt Disertační práce reflektuje požadavky na změny ve vzdělávání související s aktuálními ...
Zdeňka Meira da Rocha: Interdisciplinary connection of Art and Media Education. ICT as a support tool in Art Education. Abstract This PhD thesis reflects the requirements for changes in education related to the current ...
Zdeňka Meira da Rocha: Interdisciplinary connection of Art and Media Education. ICT as a support tool in Art Education. Abstract This PhD thesis reflects the requirements for changes in education related to the current ...
Současné trendy ve vzdělávání a jejich aplikace v kvalifikačním studiu učitelů angličtiny
Current trends in education and their application in lifelong education of English teachers
Dizertační práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Chalupský, Petr
Datum publikování: 2019
Datum obhajoby: 09. 09. 2019
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: This dissertation thesis deals with lifelong education, specifically a programme provided by the Department of English Language and Literature at Charles University, Prague. The thesis is divided into two parts: theoretical ...
Tato práce se zabývá celoživotním vzděláváním, jmenovitě programem poskytovaným Katedrou anglického jazyka a literatury Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy v Praze. Práce je rozdělena na část teoretickou a výzkumnou. V ...
Tato práce se zabývá celoživotním vzděláváním, jmenovitě programem poskytovaným Katedrou anglického jazyka a literatury Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy v Praze. Práce je rozdělena na část teoretickou a výzkumnou. V ...
Umění ve výtvarné výchově
Art in Art Education
Dizertační práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Bláha, Jaroslav
Datum publikování: 2024
Datum obhajoby: 29. 08. 2024
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Disertační práce zkoumá potenciál výtvarného umění pro školní výuku. Pozornost práce je zaměřena na možnosti, jak prostřednictvím umění přispět k plnění vybraných obecných a oborových cílů vzdělávání definovaných v Rámcovém ...
This dissertation explores the potential of visual arts for school education. The focus of the thesis is on the possibilities of using art to contribute to the fulfilment of selected general and subject-specific educational ...
This dissertation explores the potential of visual arts for school education. The focus of the thesis is on the possibilities of using art to contribute to the fulfilment of selected general and subject-specific educational ...