Hledat
Zobrazují se záznamy 1-4 z 4
Záporná čísla v současné výuce matematiky na 1. stupni ZŠ
Negative numbers in contemporary primary school mathematics
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Slezáková, Jana
Datum publikování: 2016
Datum obhajoby: 14. 01. 2016
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Diplomová práce se zabývá tématem vyučování záporných čísel v matematice na 1. stupni ZŠ. Práce mapuje úlohy vyskytující se v učebnicích pro 1. i 2. stupeň ZŠ, kde je možno pracovat se zápornými čísly. Hlavní část práce ...
The aim of this thesis is to deal with teaching of negative numbers in mathematics in lower primary school. The thesis brings an overview of exercises related to negative numbers, which are available in textbooks dedicated ...
The aim of this thesis is to deal with teaching of negative numbers in mathematics in lower primary school. The thesis brings an overview of exercises related to negative numbers, which are available in textbooks dedicated ...
Stovková tabulka ve vyučování matematice na 1. stupni ZŠ
Hundred table in mathematics teaching in primary school
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Slezáková, Jana
Datum publikování: 2016
Datum obhajoby: 19. 05. 2016
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Prostředí Stovková tabulka je jedno z matematických prostředí vytvořených autory učebnic matematiky nakladatelství FRAUS s Hejného metodou a v této práci je více prozkoumáno. Teoretická část pojednává o současném vyučování ...
The Hundred Table environment is one of the mathematical environments created by the authors of mathematics textbooks published by FRAUS using the Hejný Method, and this paper investigates it further. The theoretical section ...
The Hundred Table environment is one of the mathematical environments created by the authors of mathematics textbooks published by FRAUS using the Hejný Method, and this paper investigates it further. The theoretical section ...
Komparace řešitelských strategií matematických úloh žáků 1. st. ZŠ
Comparison of mathematical problem solving strategies of primary school pupils
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Jirotková, Darina
Datum publikování: 2016
Datum obhajoby: 14. 01. 2016
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Cílem této diplomové práce je popsat úlohu pojetí výuky zejména v oblasti matematiky a porovnat řešitelské strategie matematických úloh žáků I. stupně ZŠ, jež jsou vedeni odlišnými přístupy. V teoretické části se zaměřuji ...
The aim of this dissertation is to describe the role of educational strategy especially in field of the teaching of mathematics and to compare the mathematical problem solving strategies of primary school pupils which are ...
The aim of this dissertation is to describe the role of educational strategy especially in field of the teaching of mathematics and to compare the mathematical problem solving strategies of primary school pupils which are ...
Didaktická hra jako prostředek otevírání geometrického světa
Didactic game as a way to open the world of geometry
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Jirotková, Darina
Datum publikování: 2016
Datum obhajoby: 19. 05. 2016
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Cílem diplomové práce je zkoumat myšlenkové procesy žáků při řešení úloh z geometrického manipulativního prostředí Parkety. Toto prostředí Parkety jsem rozpracovala a uvedla typové úlohy. Popsala jsem také, do jakých ...
The aim of this thesis is to explore thinking processes of pupils when solving problems of geometric manipulative environment Parquets. I elaborated this environment Parquets and stated characteristic tasks. I have also ...
The aim of this thesis is to explore thinking processes of pupils when solving problems of geometric manipulative environment Parquets. I elaborated this environment Parquets and stated characteristic tasks. I have also ...