Search
Now showing items 1-3 of 3
Obtíže žáků 7. a 8. ročníku při práci se zápornými čísly
Grade 7 and 8 Pupils' Problems with Negative Numbers
diploma thesis (DEFENDED)
Advisor: Vondrová, Naďa
Date Issued: 2015
Date of defense: 04. 09. 2015
Faculty / Institute: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstract: Tato diplomová práce se zabývá tématem záporná čísla, konkrétně strategiemi a obtížemi žáků sedmých a osmých ročníků na druhém stupni základních škol při řešení vybraných úloh se zápornými čísly. Je rozdělena na teoretickou ...
This diploma thesis deals with the topic negative numbers, especially with strategies and difficulties of 7th and 8th grade primary school pupils when solving selected tasks with negative numbers. This thesis is divided ...
This diploma thesis deals with the topic negative numbers, especially with strategies and difficulties of 7th and 8th grade primary school pupils when solving selected tasks with negative numbers. This thesis is divided ...
Jevy, které mají vliv na úspěšnost žáka při řešení úloh s algebraickými výrazy
Phenomena influencing learners' success when solving problems with algebraic expressions
diploma thesis (DEFENDED)
Advisor: Novotná, Jarmila
Date Issued: 2015
Date of defense: 04. 09. 2015
Faculty / Institute: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstract: Tato diplomová práce je věnována problematice chyb a obtížím žáků při řešení úloh s algebraickými výrazy při výuce matematiky na střední odborné škole. Cílem práce bylo popsat faktory, které ovlivňují úspěch žáka při práci ...
This thesis focuses on errors and difficulties that students face when solving problems with algebraic expressions in mathematics at secondary school. Its aim was to describe the factors that affect pupils' achievement ...
This thesis focuses on errors and difficulties that students face when solving problems with algebraic expressions in mathematics at secondary school. Its aim was to describe the factors that affect pupils' achievement ...
Dělení se zbytkem jako diagnostický nástroj kognitivních schopností českých žáků
Division with remainders as a diagnostic tool for studying cognitive skills of Czech pupils
diploma thesis (DEFENDED)
Advisor: Kloboučková, Jaroslava
Date Issued: 2015
Date of defense: 01. 09. 2015
Faculty / Institute: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstract: Tato práce se zabývá problematikou algoritmu dělení se zbytkem v souvislosti s rozvojem kognitivních schopností českých žáků. Vzhledem k obvyklému zařazení tohoto tematického celku (dělení se zbytkem) do 3. ročníku ZŠ jsou ...
This thesis deals with the algorithm of division with a remainder in connection with the development of cognitive abilities of Czech pupils. Due to the usual inclusion of this thematic unit (division with a remainder) in ...
This thesis deals with the algorithm of division with a remainder in connection with the development of cognitive abilities of Czech pupils. Due to the usual inclusion of this thematic unit (division with a remainder) in ...