Hledat
Zobrazují se záznamy 1-10 z 131
Learning picture languages using restarting automata
Učení jazykových obrázků pomocí restartovacích automatů
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Mráz, František
Datum publikování: 2014
Datum obhajoby: 27. 05. 2014
Fakulta / součást: Matematicko-fyzikální fakulta / Faculty of Mathematics and Physics
Abstrakt: Ačkoliv existuje mnoho modelů automatů pracujících nad dvojrozměrnými vstupy (obrázky), málokdo se dosud zabýval tématem učení těchto automatů. V této práci představujeme nový model zvaný dvojrozměrný restartovací automat ...
There are many existing models of automata working on two-dimensional inputs (pictures), though very little work has been done on the subject of learning of these automata. In this thesis, we introduce a new model called ...
There are many existing models of automata working on two-dimensional inputs (pictures), though very little work has been done on the subject of learning of these automata. In this thesis, we introduce a new model called ...
Maximizing Computational Power by Neuroevolution
Maximalizace výpočetní síly neuroevolucí
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Mráz, František
Datum publikování: 2016
Datum obhajoby: 12. 09. 2016
Fakulta / součást: Matematicko-fyzikální fakulta / Faculty of Mathematics and Physics
Abstrakt: Echo state networks jsou speciálním typem rekurentních neuronových sítí. Nedávný výzkum ukázal, že výkon echo state networks je nejvyšší na přechodu mezi uspořádaným a chaotickým režimem, takzvané hranici chaosu. Tato práce ...
Echo state networks represent a special type of recurrent neural networks. Recent papers stated that the echo state networks maximize their computational performance on the transition between order and chaos, the so-called ...
Echo state networks represent a special type of recurrent neural networks. Recent papers stated that the echo state networks maximize their computational performance on the transition between order and chaos, the so-called ...
Analýza výsledků modelování částicových jevů v počítačových hrách
Analýza výsledků modelování částicových jevů v počítačových hrách
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Boldyš, Jiří
Datum publikování: 2014
Datum obhajoby: 08. 09. 2014
Fakulta / součást: Matematicko-fyzikální fakulta / Faculty of Mathematics and Physics
Abstrakt: Hlavním tématem této práce je návrh metody, která umožňuje porovnávání výstupů z ručně nastaveného částicového systému se vzorovým videem pozorovaného jevu. Pro jednoduchost se práce zaměřuje výhradně na kouřové efekty a ...
The main subject of this thesis is to design a method that is able to compare the outputs of a manually set up particle system with a video template of a simulated particle phenomenon. For the sake of simplicity, this work ...
The main subject of this thesis is to design a method that is able to compare the outputs of a manually set up particle system with a video template of a simulated particle phenomenon. For the sake of simplicity, this work ...
A Calibrated Real-World Colour Picker for Augmented Reality Applications
Kalibrovaný výběr skutečných barev pro aplikace v rozšířené realitě
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Wilkie, Alexander
Datum publikování: 2019
Datum obhajoby: 05. 09. 2019
Fakulta / součást: Matematicko-fyzikální fakulta / Faculty of Mathematics and Physics
Abstrakt: Tato diplomová práce popisuje proces tvorby mobilního nástroje pro rozšířenou realitu, který umožní designérům, architektům a výzkumníkům výběr přesné barevné informace z reálného prostředí. Aplikace také umožní nalézt ...
This thesis describes the process of creating an augmented reality mobile application which allows designers, architects and researchers to retrieve accurate colour information picked from the real-world environment. ...
This thesis describes the process of creating an augmented reality mobile application which allows designers, architects and researchers to retrieve accurate colour information picked from the real-world environment. ...
Physically-based Cloud Rendering on GPU
Physically-based Cloud Rendering on GPU
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Wilkie, Alexander
Datum publikování: 2011
Datum obhajoby: 06. 09. 2011
Fakulta / součást: Matematicko-fyzikální fakulta / Faculty of Mathematics and Physics
Abstrakt: Optická simulace participujících medií je zajímavý a taky důležitý problém, který ale nemá žádné jednoduché řešení. Mezi participujícími médii lze navíc oblaky, díky jejich pro simulaci složitým vlastnostem, chápat jako ...
The rendering of participating media is an interesting and important problem without a simple solution. Yet even among the wide variety of participating media the clouds stand out as an especially difficult case, because ...
The rendering of participating media is an interesting and important problem without a simple solution. Yet even among the wide variety of participating media the clouds stand out as an especially difficult case, because ...
Comparison of deep learning and classical methods for traffic signs detection
Porovnání hlubokých neuronových sítí a standardních metod pro detekci dopravního značení
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Šikudová, Elena
Datum publikování: 2019
Datum obhajoby: 16. 09. 2019
Fakulta / součást: Matematicko-fyzikální fakulta / Faculty of Mathematics and Physics
Abstrakt: The goal of this thesis is to explore and evaluate classic and deep neural network computer vision methods in the task of detection position of a level crossing barrier. This thesis is based on an initial detection algorithm ...
Cílem této práce je prozkoumat a vyhodnotit klasické metody počítačového vidění a metody založené na hlubokých neuronových sítích určené pro detekci pozice závory na železničních přejezdech. Tato práce je založena na ...
Cílem této práce je prozkoumat a vyhodnotit klasické metody počítačového vidění a metody založené na hlubokých neuronových sítích určené pro detekci pozice závory na železničních přejezdech. Tato práce je založena na ...
Software-based eye tracking
Algoritmy pro sledování pohybu očí
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Zitová, Barbara
Datum publikování: 2017
Datum obhajoby: 06. 09. 2017
Fakulta / součást: Matematicko-fyzikální fakulta / Faculty of Mathematics and Physics
Abstrakt: Abstract. This thesis presents a software library for eye gaze tracking. The typical use case is a person watching their computer screen. All data is obtained from a single video camera and is processed in real time. The ...
Abstrakt. Tato práce pojednává a softwarové knihovně pro sledování směru pohledu. Typickou aplikací je uživatel, který sleduje obrazovku svého počítače. Veškerá data se pořizují z jedné videokamery a zpracovávají v reálném ...
Abstrakt. Tato práce pojednává a softwarové knihovně pro sledování směru pohledu. Typickou aplikací je uživatel, který sleduje obrazovku svého počítače. Veškerá data se pořizují z jedné videokamery a zpracovávají v reálném ...
Zhluková analýza dynamických dát
Clustering of dynamic data
Zhluková analýza dynamických dát
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Mráz, František
Datum publikování: 2011
Datum obhajoby: 31. 01. 2011
Fakulta / součást: Matematicko-fyzikální fakulta / Faculty of Mathematics and Physics
Abstrakt: Název práce: Zhluková analýza dynamických dát Autor: Bc. Michal Marko Katedra: Kabinet software a výuky informatiky Vedoucí diplomové práce: RNDr. František Mráz, CSc. e-mail vedoucího: Frantisek.Mraz@mff.cuni.cz Abstrakt: ...
Title: Cluster analysis of dynamic data Author: Bc. Michal Marko Department: Department of Software and Computer Science Education Supervisor: RNDr. František Mráz, CSc. Supervisor's e-mail address: Frantisek.Mraz@mff.cuni.cz ...
Title: Cluster analysis of dynamic data Author: Bc. Michal Marko Department: Department of Software and Computer Science Education Supervisor: RNDr. František Mráz, CSc. Supervisor's e-mail address: Frantisek.Mraz@mff.cuni.cz ...
Episodická pamäť virtuálnych agentov: Klamné spomienky
Episodická pamäť virtuálnych agentov: Klamné spomienky
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Brom, Cyril
Datum publikování: 2013
Datum obhajoby: 15. 05. 2013
Fakulta / součást: Matematicko-fyzikální fakulta / Faculty of Mathematics and Physics
Abstrakt: The goal of this work is to design a model of episodic memory for virtual agents capable of creating false memories and implement its prototype. The model architecture is inspired by present day knowledge about human ...
Cieľom práce je navrhnúť model epizodickej pamäti pre virtuálnych agentov so schopnosťou vyvolať falošné spomienky. Návrh modelu vychádza z aktuálnych znalostí o epizodickej pamäti u ľudí. Súčasťou modelu sú chronobagy ...
Cieľom práce je navrhnúť model epizodickej pamäti pre virtuálnych agentov so schopnosťou vyvolať falošné spomienky. Návrh modelu vychádza z aktuálnych znalostí o epizodickej pamäti u ľudí. Súčasťou modelu sú chronobagy ...
Multi-platform Multiplayer RPG Game
Multiplatformní RPG hra pro více hráčů
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Gemrot, Jakub
Datum publikování: 2016
Datum obhajoby: 08. 02. 2016
Fakulta / součást: Matematicko-fyzikální fakulta / Faculty of Mathematics and Physics
Abstrakt: Název práce: Multi-platform Multiplayer RPG Game V rámci práce byla vytvořena multiplatformní hra, kterou je možné spustit na různých zařízeních se systémem Windows 8.1 a Windows Phone 8.1. Mělo se jednat o univerzální ...
Title: Multi-platform Multiplayer RPG Game A multi-platform game, which would be able to run on various devices with Windows 8.1 and Windows Phone 8.1 systems, was created in this work. It was supposed to be a universal ...
Title: Multi-platform Multiplayer RPG Game A multi-platform game, which would be able to run on various devices with Windows 8.1 and Windows Phone 8.1 systems, was created in this work. It was supposed to be a universal ...