Search
Now showing items 1-2 of 2
Effects of narrative in the context of digital game-based learning for young children
Vliv příběhu v digitálních výukových hrách pro mladší děti
diploma thesis (DEFENDED)
Advisor: Brom, Cyril
Date Issued: 2019
Date of defense: 21. 01. 2019
Faculty / Institute: Filozofická fakulta / Faculty of Arts
Abstract: Research in the digital game-based learning domain has so far shown mixed results as to the use of narrative in educational games. The aim of this thesis is to help to answer the question of whether and to which extent it ...
Výsledky výzkumů v oblasti digitálních vzdělávacích her zatím nevypovídají jednoznačně o užitečnosti použití narativu ve výukových hrách. Cílem této diplomové práce je zodpovědět otázku, zda-li a do jaké míry může být ...
Výsledky výzkumů v oblasti digitálních vzdělávacích her zatím nevypovídají jednoznačně o užitečnosti použití narativu ve výukových hrách. Cílem této diplomové práce je zodpovědět otázku, zda-li a do jaké míry může být ...
Videogame Dys4ia and reflection of autobiographical narrative by transgender community
Dys4ia a reflexe autobiografického videoherního narativu transgender komunitou
diploma thesis (DEFENDED)
Advisor: Šisler, Vít
Date Issued: 2019
Date of defense: 09. 09. 2019
Faculty / Institute: Filozofická fakulta / Faculty of Arts
Abstract: Videogames are becoming an important means of expression for marginalized communities. Despite the growing body of research in queer game studies, transgender identity remains under-researched and lacking in empirical data. ...
Videohry se stávají důležitým vyjadřovacím prostředkem marginalizovaných komunit. Ačkoliv se objem výzkumu v oblasti queer herních studií stále zvětšuje, transgender identita zůstává nedostatečně prozkoumaná, a to i kvůli ...
Videohry se stávají důležitým vyjadřovacím prostředkem marginalizovaných komunit. Ačkoliv se objem výzkumu v oblasti queer herních studií stále zvětšuje, transgender identita zůstává nedostatečně prozkoumaná, a to i kvůli ...