Zobrazit minimální záznam

The changes of reflection of landscape in the Czech art and its new concepts in last fifty years intented on photography
dc.contributor.advisorStibral, Karel
dc.creatorDlabáčková, Barbora
dc.date.accessioned2017-04-13T09:39:19Z
dc.date.available2017-04-13T09:39:19Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/19002
dc.description.abstractNaše práce obsahuje deskripci vývoje umělecké reflexe krajiny od antických počátků, kdy se do výtvarného umění dostávaly nejprve přírodní prvky, přes renesanci, kdy krajina poprvé zaujme umělce jako celek. Později se krajina ustavuje jako samostatný náměť a dokonce i jako žánr výtvarného umění. První velký zlom reflexe krajiny přichází v období romantismu, kdy se do podvědomí dostávají i tabuizovaná témata, nejvýznamněji hory. Ve 20. století dochází k útlumu krajinomalby, naopak nastává éra fotografie krajiny, která se vyvíjí postupně se zdokonalováním techniky. Tradiční česká krajina pochází od malířů krajinářů 19. století, jedná se o horizontální a vertikální linie polí a luk složené do mozaiky. Tento tradiční model již není v dnešní době platný, krajina se výrazně proměnila, naplnila se doly, skládkami či továrnami. Díky procesu artealizace můžeme i tyto nové krajiny, v realitě bez estetické hodnoty, vnímat s libostí. Přesvědčují nás o tom fotografie Sudka, Koudelky, Holomíčka i Spurného. Nacházíme v nich koncepty nové krajiny, metakrajiny, prakrajiny, mlčící krajiny apod., tedy i teoreticky si uvědomujeme , že je třeba krajinu redefinovat.cs_CZ
dc.description.abstractOur thesis contents the description of the progress of landscape art reflection from the very antique beginning. In that time, at first just the natural detailes entered the art. After, in Renesssaince the landscape attracted artists as a whole. Later, landscape established itself as an independent topic and even as a visual art genre. The first big break in landscape art reflection came in romantism when even tabooed topics, mountains in the most important way, got in the people's subconsciousness. In the 20th century, the decrement of landscape painting happened, on the contrary an era of landscape photography arrived making subsequent steps within the technical progress. Traditional Czech landscape comes from the landscape painters of 19th century, centered on horizontal and vertical lines of fields and meadows composed in a mosaic. This traditional model is no longer valid and actual. Landscape has changed so much, it has been filled by mines, tips and factories. Thanks to the process of artealisation, we can reflect also these new landscapes, having no aesthetic value in reality, with pleasure. We are convinced by photographies made by Sudek, Koudelka, Holomíček as well as Spurný. In their works, we are finding concepts of new landscape, metalandscape, original (great-) landscape or silent landscape...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titleProměny reflexe krajiny v českém umění a její nové koncepty v posledních padesáti letech se zaměřením na fotografiics_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2009
dcterms.dateAccepted2009-02-03
dc.description.departmentDepartment of Aesteticsen_US
dc.description.departmentKatedra estetikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId76215
dc.title.translatedThe changes of reflection of landscape in the Czech art and its new concepts in last fifty years intented on photographyen_US
dc.contributor.refereeDadejík, Ondřej
dc.identifier.aleph001486273
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineAestheticsen_US
thesis.degree.disciplineEstetikacs_CZ
thesis.degree.programTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.degree.programObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra estetikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Aesteticsen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csEstetikacs_CZ
uk.degree-discipline.enAestheticsen_US
uk.degree-program.csObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.degree-program.enTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csNaše práce obsahuje deskripci vývoje umělecké reflexe krajiny od antických počátků, kdy se do výtvarného umění dostávaly nejprve přírodní prvky, přes renesanci, kdy krajina poprvé zaujme umělce jako celek. Později se krajina ustavuje jako samostatný náměť a dokonce i jako žánr výtvarného umění. První velký zlom reflexe krajiny přichází v období romantismu, kdy se do podvědomí dostávají i tabuizovaná témata, nejvýznamněji hory. Ve 20. století dochází k útlumu krajinomalby, naopak nastává éra fotografie krajiny, která se vyvíjí postupně se zdokonalováním techniky. Tradiční česká krajina pochází od malířů krajinářů 19. století, jedná se o horizontální a vertikální linie polí a luk složené do mozaiky. Tento tradiční model již není v dnešní době platný, krajina se výrazně proměnila, naplnila se doly, skládkami či továrnami. Díky procesu artealizace můžeme i tyto nové krajiny, v realitě bez estetické hodnoty, vnímat s libostí. Přesvědčují nás o tom fotografie Sudka, Koudelky, Holomíčka i Spurného. Nacházíme v nich koncepty nové krajiny, metakrajiny, prakrajiny, mlčící krajiny apod., tedy i teoreticky si uvědomujeme , že je třeba krajinu redefinovat.cs_CZ
uk.abstract.enOur thesis contents the description of the progress of landscape art reflection from the very antique beginning. In that time, at first just the natural detailes entered the art. After, in Renesssaince the landscape attracted artists as a whole. Later, landscape established itself as an independent topic and even as a visual art genre. The first big break in landscape art reflection came in romantism when even tabooed topics, mountains in the most important way, got in the people's subconsciousness. In the 20th century, the decrement of landscape painting happened, on the contrary an era of landscape photography arrived making subsequent steps within the technical progress. Traditional Czech landscape comes from the landscape painters of 19th century, centered on horizontal and vertical lines of fields and meadows composed in a mosaic. This traditional model is no longer valid and actual. Landscape has changed so much, it has been filled by mines, tips and factories. Thanks to the process of artealisation, we can reflect also these new landscapes, having no aesthetic value in reality, with pleasure. We are convinced by photographies made by Sudek, Koudelka, Holomíček as well as Spurný. In their works, we are finding concepts of new landscape, metalandscape, original (great-) landscape or silent landscape...en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra estetikycs_CZ
dc.identifier.lisID990014862730106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV