Zobrazit minimální záznam

Cross-cultural training in multinational companies
dc.contributor.advisorKocianová, Renata
dc.creatorHořejšová, Vendula
dc.date.accessioned2017-04-13T09:37:04Z
dc.date.available2017-04-13T09:37:04Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/18991
dc.description.abstractInterkulturní trénink je součástí přípravy pracovníků na delší či kratší výjezdy do zahraničí a na práci v mezinárodních týmech. Ukazuje se, že rozvoj interkulturní kompetence může urychlit adaptaci na nové sociální prostředí a pracovní podmínky a zmírnit průvodní negativní jevy adaptačního procesu. Adaptace je základním předpokladem pro efektivní zvládání pracovních povinností v místě působení a tedy i naplňování cílů organizace. Tato diplomová práce představuje vývoj přístupů ke koncipování interkulturních tréninků od 80. let 20. století do současnosti, kdy převládá integrovaný vzdělávací a výcvikový program skládající se z části obecné, zaměřené na rozvoj kulturní vnímavosti a osobnostní rozvoj, a části specifické, připravující účastníky na kontakt s konkrétní kulturou. Pozornost je věnována dílčím didaktickým metodám a formám interkulturního tréninku, a také efektivitě tréninkových programů. Práce stručně seznamuje se specifiky mezinárodního personálního řízení a problematikou kulturních dimenzí a standardů.cs_CZ
dc.description.abstractCross-cultural training (CCT) represents an integral part of predeparture preparation for employees leaving for long-term job assignments, shortterm stays or business trips as well as for international team members. Developing intercultural competence, CCT can accelerate adjustment to new social environments and work conditions as well as mitigate difficulties occurring during the adjustment process. Good adjustment is a precondition of effective job performance at new location and, thus, enables achieving organizational goals. The thesis paper presents development of approaches to CCT design from the 1980s until now. Current approaches prefer an integrated CCT consisting of a general part - focused on cultural awareness and personal development - and a specific part - training employees for intercourses within a specific culture. Specific CCT methods and forms are further mentioned as well as the issue of CCT effectiveness. Introductory chapters shall give a brief overview of the specifics of international personnel management and cultural dimensions and standards.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titleInterkulturní vzdělávání a výcvik v mezinárodních podnicíchcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2009
dcterms.dateAccepted2009-01-27
dc.description.departmentDepartment of Adult Education and Personnel Managementen_US
dc.description.departmentKatedra andragogiky a personálního řízenícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId68585
dc.title.translatedCross-cultural training in multinational companiesen_US
dc.contributor.refereeRaisová, Tereza
dc.identifier.aleph001100592
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineAdult Education and Personnel Managementen_US
thesis.degree.disciplineAndragogika a personální řízenícs_CZ
thesis.degree.programEducationen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra andragogiky a personálního řízenícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Adult Education and Personnel Managementen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csAndragogika a personální řízenícs_CZ
uk.degree-discipline.enAdult Education and Personnel Managementen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enEducationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csInterkulturní trénink je součástí přípravy pracovníků na delší či kratší výjezdy do zahraničí a na práci v mezinárodních týmech. Ukazuje se, že rozvoj interkulturní kompetence může urychlit adaptaci na nové sociální prostředí a pracovní podmínky a zmírnit průvodní negativní jevy adaptačního procesu. Adaptace je základním předpokladem pro efektivní zvládání pracovních povinností v místě působení a tedy i naplňování cílů organizace. Tato diplomová práce představuje vývoj přístupů ke koncipování interkulturních tréninků od 80. let 20. století do současnosti, kdy převládá integrovaný vzdělávací a výcvikový program skládající se z části obecné, zaměřené na rozvoj kulturní vnímavosti a osobnostní rozvoj, a části specifické, připravující účastníky na kontakt s konkrétní kulturou. Pozornost je věnována dílčím didaktickým metodám a formám interkulturního tréninku, a také efektivitě tréninkových programů. Práce stručně seznamuje se specifiky mezinárodního personálního řízení a problematikou kulturních dimenzí a standardů.cs_CZ
uk.abstract.enCross-cultural training (CCT) represents an integral part of predeparture preparation for employees leaving for long-term job assignments, shortterm stays or business trips as well as for international team members. Developing intercultural competence, CCT can accelerate adjustment to new social environments and work conditions as well as mitigate difficulties occurring during the adjustment process. Good adjustment is a precondition of effective job performance at new location and, thus, enables achieving organizational goals. The thesis paper presents development of approaches to CCT design from the 1980s until now. Current approaches prefer an integrated CCT consisting of a general part - focused on cultural awareness and personal development - and a specific part - training employees for intercourses within a specific culture. Specific CCT methods and forms are further mentioned as well as the issue of CCT effectiveness. Introductory chapters shall give a brief overview of the specifics of international personnel management and cultural dimensions and standards.en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra andragogiky a personálního řízenícs_CZ
dc.identifier.lisID990011005920106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV