Zobrazit minimální záznam

Good morals in business relations
dc.contributor.advisorČech, Petr
dc.creatorKurník, Jan
dc.date.accessioned2024-06-20T06:37:06Z
dc.date.available2024-06-20T06:37:06Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/189898
dc.description.abstractDobré mravy ve vztazích podnikatele Abstrakt Tato diplomová práce se zabývá konceptem dobrých mravů ve vztazích podnikatele. Cílem práce je přispět k hlubšímu pochopení role dobrých mravů v obchodních vztazích a poskytnout ucelený pohled na jejich význam a aplikaci v současném českém právním prostředí. Skrze analytický přístup k judikatuře, legislativě a teoretickým konceptům si klade za cíl poskytnout komplexní analýzu významu a uplatnění dobrých mravů v obchodních vztazích. Dobré mravy, s dlouhou tradicí sahající až do klasického římského práva, představují klíčový morální korektiv v právních vztazích, který se vyvíjel přes první republiku a Všeobecný občanský zákoník, až po současný občanský zákoník. Práce zkoumá, jak dobré mravy fungují jako nástroj k regulaci obchodních vztahů, přičemž se zaměřuje na konkrétní případy, kde byla mravnost jednání mezi podnikateli předmětem soudního posouzení. Práce začíná historickým exkurzem, který mapuje vývoj pojmu dobrých mravů od římského práva po současnost. Prostřednictvím rozsáhlé analýzy judikatury Ústavního a Nejvyššího soudu se práce snaží poskytnout komplexní pohled na to, jak dobré mravy formují vztahy mezi podnikateli a jak jsou reflektovány v současném právním řádu. Zvláštní pozornost je věnována vztahu mezi zásadami poctivého obchodního styku a dobrými...cs_CZ
dc.description.abstractGood morals in business relations Abstract This thesis explores the concept of good morals in in business relations. Its aim is to contribute to a deeper understanding of the role of good morals in commercial relationships and to provide a comprehensive view of their significance and application in the current Czech legal environment. Through an analytical approach to case law, legislation, and theoretical concepts, it aims to offer a complex analysis of the importance and implementation of good morals in business interactions. Good morals, with a long tradition tracing back to classical Roman law, represent a key moral corrective in legal relationships, evolving through the First Republic and the General Civil Code to the current Civil Code. The work examines how good morals function as a tool for regulating business relationships, focusing on specific cases where the morality of actions between businessmen was subject to judicial review. The thesis begins with a historical excursion mapping the development of the concept of good morals from Roman law to the present day. Through extensive analysis of the jurisprudence of the Constitutional and Supreme Courts, the thesis aims to provide a comprehensive view of how good morals shape relationships between businessmen and how they are reflected in the current...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Právnická fakultacs_CZ
dc.subjectdobré mravycs_CZ
dc.subjectzásady poctivého obchodního stykucs_CZ
dc.subjectpodnikatelcs_CZ
dc.subjectúrok z prodlenícs_CZ
dc.subjectgood moralsen_US
dc.subjectprinciples of fair business transactionen_US
dc.subjectbusinessmanen_US
dc.subjectdefault interesten_US
dc.titleDobré mravy ve vztazích podnikatelecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-05-13
dc.description.departmentKatedra obchodního právacs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Business Lawen_US
dc.description.facultyFaculty of Lawen_US
dc.description.facultyPrávnická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId240593
dc.title.translatedGood morals in business relationsen_US
dc.contributor.refereeČerná, Stanislava
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePrávo a právní vědacs_CZ
thesis.degree.disciplineLaw and Jurisprudenceen_US
thesis.degree.programPrávo a právní vědacs_CZ
thesis.degree.programLaw and Jurisprudenceen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPrávnická fakulta::Katedra obchodního právacs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Law::Department of Business Lawen_US
uk.faculty-name.csPrávnická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Lawen_US
uk.faculty-abbr.csPFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPrávo a právní vědacs_CZ
uk.degree-discipline.enLaw and Jurisprudenceen_US
uk.degree-program.csPrávo a právní vědacs_CZ
uk.degree-program.enLaw and Jurisprudenceen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csDobré mravy ve vztazích podnikatele Abstrakt Tato diplomová práce se zabývá konceptem dobrých mravů ve vztazích podnikatele. Cílem práce je přispět k hlubšímu pochopení role dobrých mravů v obchodních vztazích a poskytnout ucelený pohled na jejich význam a aplikaci v současném českém právním prostředí. Skrze analytický přístup k judikatuře, legislativě a teoretickým konceptům si klade za cíl poskytnout komplexní analýzu významu a uplatnění dobrých mravů v obchodních vztazích. Dobré mravy, s dlouhou tradicí sahající až do klasického římského práva, představují klíčový morální korektiv v právních vztazích, který se vyvíjel přes první republiku a Všeobecný občanský zákoník, až po současný občanský zákoník. Práce zkoumá, jak dobré mravy fungují jako nástroj k regulaci obchodních vztahů, přičemž se zaměřuje na konkrétní případy, kde byla mravnost jednání mezi podnikateli předmětem soudního posouzení. Práce začíná historickým exkurzem, který mapuje vývoj pojmu dobrých mravů od římského práva po současnost. Prostřednictvím rozsáhlé analýzy judikatury Ústavního a Nejvyššího soudu se práce snaží poskytnout komplexní pohled na to, jak dobré mravy formují vztahy mezi podnikateli a jak jsou reflektovány v současném právním řádu. Zvláštní pozornost je věnována vztahu mezi zásadami poctivého obchodního styku a dobrými...cs_CZ
uk.abstract.enGood morals in business relations Abstract This thesis explores the concept of good morals in in business relations. Its aim is to contribute to a deeper understanding of the role of good morals in commercial relationships and to provide a comprehensive view of their significance and application in the current Czech legal environment. Through an analytical approach to case law, legislation, and theoretical concepts, it aims to offer a complex analysis of the importance and implementation of good morals in business interactions. Good morals, with a long tradition tracing back to classical Roman law, represent a key moral corrective in legal relationships, evolving through the First Republic and the General Civil Code to the current Civil Code. The work examines how good morals function as a tool for regulating business relationships, focusing on specific cases where the morality of actions between businessmen was subject to judicial review. The thesis begins with a historical excursion mapping the development of the concept of good morals from Roman law to the present day. Through extensive analysis of the jurisprudence of the Constitutional and Supreme Courts, the thesis aims to provide a comprehensive view of how good morals shape relationships between businessmen and how they are reflected in the current...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Právnická fakulta, Katedra obchodního právacs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV