Zobrazit minimální záznam

Perception of the legal regulation of the profession of secondary school pedagogical workers by its addressees
dc.contributor.advisorUrban, Michal
dc.creatorFocko, Mikuláš
dc.date.accessioned2024-06-18T06:42:51Z
dc.date.available2024-06-18T06:42:51Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/189766
dc.description.abstractVnímání právní úpravy profese středoškolských pedagogů jejími adresáty Abstrakt Cílem této práce je na základě analýzy aktuálních, relevantních právních předpisů dopadajících na ředitele a učitele gymnázií založených veřejným zřizovatelem a na základě dvou sociologického šetření (anketa) ve vztahu k těmto subjektům zjistit, jak vnímají svá práva a povinnosti ve vymezených oblastech. Konkrétně práce shrnuje, do jaké míry jsou tyto subjekty znalí svých práv a povinnosti ve vztahu k bezpečnosti a ochraně zdraví, odpovědnosti a dále v rámci vybrané pracovněprávní problematiky. Nejde však jen o jejich znalosti v této oblasti, ale i o jejich vnímání nastavení školského systému a o otázku, zdali se cítí být v takovém systému právní úpravou dostatečně chráněni. Hlavními prameny pro porozumění právní úpravy profese ředitele školy a učitele gymnázií založených veřejným zřizovatelem, ze kterých práce čerpá, jsou školský zákon, zákoník práce, občanský zákoník a na ně navazující podzákonné právní předpisy spolu s interními metodikami Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy. Pro práci je též důležitá judikatura, a to v oblastech odpovědnosti a bezpečnosti a ochrany zdraví. Tyto prameny se prolínají jak v teoretické, tak v praktické části diplomové práce. V teoretické části jsou představeny základní pojmy relevantní...cs_CZ
dc.description.abstractPerception of the legal regulation of the profession of secondary school pedagogical workers by its addressees Abstract The aim of this thesis is to find out how school principals and teachers of grammar schools founded by a public founder perceive their rights and obligations on the basis of an analysis of relevant legal regulations and a sociological survey in relation to these subjects. Specifically, the thesis summarises the extent to which these subjects are aware of their rights and obligations in relation to health and safety regulations, liability and furthermore in the context of selected labour law issues. However, it is not only about their knowledge in this area, but also about their perception of the setting of the school system and whether they feel sufficiently protected by the legislation in such a system. The main sources for understanding the legal regulation of the profession of school principal and teacher of grammar schools established by a public founder, from which the thesis draws, are the Education Act, the Labour Code, the Civil Code and related sub-legislative regulations, together with internal methodologies of the Ministry of Education, Youth and Sports. Case law is also relevant to the thesis, in the areas of liability and health and safety regulations. These sources are...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Právnická fakultacs_CZ
dc.subjectPedagogický pracovníkcs_CZ
dc.subjectpráva a povinnosti ve školstvícs_CZ
dc.subjectsociologické šetřenícs_CZ
dc.subjectPedagogical workeren_US
dc.subjectrights and obligations in educationen_US
dc.subjectsociological surveyen_US
dc.titleVnímání právní úpravy profese středoškolských pedagogů jejími adresátycs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-05-28
dc.description.departmentKatedra politologie a sociologiecs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Politology and Sociologyen_US
dc.description.facultyFaculty of Lawen_US
dc.description.facultyPrávnická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId264283
dc.title.translatedPerception of the legal regulation of the profession of secondary school pedagogical workers by its addresseesen_US
dc.contributor.refereeFriedel, Tomáš
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePrávocs_CZ
thesis.degree.disciplineLawen_US
thesis.degree.programPrávo a právní vědacs_CZ
thesis.degree.programLaw and Jurisprudenceen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPrávnická fakulta::Katedra politologie a sociologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Law::Department of Politology and Sociologyen_US
uk.faculty-name.csPrávnická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Lawen_US
uk.faculty-abbr.csPFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPrávocs_CZ
uk.degree-discipline.enLawen_US
uk.degree-program.csPrávo a právní vědacs_CZ
uk.degree-program.enLaw and Jurisprudenceen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csVnímání právní úpravy profese středoškolských pedagogů jejími adresáty Abstrakt Cílem této práce je na základě analýzy aktuálních, relevantních právních předpisů dopadajících na ředitele a učitele gymnázií založených veřejným zřizovatelem a na základě dvou sociologického šetření (anketa) ve vztahu k těmto subjektům zjistit, jak vnímají svá práva a povinnosti ve vymezených oblastech. Konkrétně práce shrnuje, do jaké míry jsou tyto subjekty znalí svých práv a povinnosti ve vztahu k bezpečnosti a ochraně zdraví, odpovědnosti a dále v rámci vybrané pracovněprávní problematiky. Nejde však jen o jejich znalosti v této oblasti, ale i o jejich vnímání nastavení školského systému a o otázku, zdali se cítí být v takovém systému právní úpravou dostatečně chráněni. Hlavními prameny pro porozumění právní úpravy profese ředitele školy a učitele gymnázií založených veřejným zřizovatelem, ze kterých práce čerpá, jsou školský zákon, zákoník práce, občanský zákoník a na ně navazující podzákonné právní předpisy spolu s interními metodikami Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy. Pro práci je též důležitá judikatura, a to v oblastech odpovědnosti a bezpečnosti a ochrany zdraví. Tyto prameny se prolínají jak v teoretické, tak v praktické části diplomové práce. V teoretické části jsou představeny základní pojmy relevantní...cs_CZ
uk.abstract.enPerception of the legal regulation of the profession of secondary school pedagogical workers by its addressees Abstract The aim of this thesis is to find out how school principals and teachers of grammar schools founded by a public founder perceive their rights and obligations on the basis of an analysis of relevant legal regulations and a sociological survey in relation to these subjects. Specifically, the thesis summarises the extent to which these subjects are aware of their rights and obligations in relation to health and safety regulations, liability and furthermore in the context of selected labour law issues. However, it is not only about their knowledge in this area, but also about their perception of the setting of the school system and whether they feel sufficiently protected by the legislation in such a system. The main sources for understanding the legal regulation of the profession of school principal and teacher of grammar schools established by a public founder, from which the thesis draws, are the Education Act, the Labour Code, the Civil Code and related sub-legislative regulations, together with internal methodologies of the Ministry of Education, Youth and Sports. Case law is also relevant to the thesis, in the areas of liability and health and safety regulations. These sources are...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Právnická fakulta, Katedra politologie a sociologiecs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV