Hledat
Zobrazují se záznamy 1-3 z 3
Reklama na alkohol a její adiktologické a právní aspekty: komparace právní úpravy reklamy na alkohol v České republice a dalších státech Evropy
Alcohol advertising and its addictological and legal aspects: comparison of alcohol advertising law in the Czech Republic and other European countries
Bakalářská práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Fidesová, Hana
Datum publikování: 2021
Datum obhajoby: 03. 02. 2021
Fakulta / součást: 1. lékařská fakulta / First Faculty of Medicine
Abstrakt: Východiska: Reklama na alkoholické nápoje je bezpochyby kontroverzní téma v rámci několika odvětví, o to více v dnešní medializované době. Česká republika patří mezi státy s nejvyšší spotřebou alkoholu na světě a není ...
Background: Advertising for alcoholic beverages is undoubtedly a controversial topic in several segments, all the more so in today's media age. The Czech Republic is one of the countries with the highest alcohol consumption ...
Background: Advertising for alcoholic beverages is undoubtedly a controversial topic in several segments, all the more so in today's media age. The Czech Republic is one of the countries with the highest alcohol consumption ...
Vplyv reklamy na alkohol na jeho užívanie v Slovenskej republike
The impact advertisement on usage of alcohol in Slovak republic
Vliv reklamy na alkohol na jeho užívání na Slovensku
Bakalářská práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Běláčková, Vendula
Datum publikování: 2014
Datum obhajoby: 24. 01. 2014
Fakulta / součást: 1. lékařská fakulta / First Faculty of Medicine
Abstrakt: Táto bakalárska práca sa zaoberá problematikou vplyvu reklamy na alkohol vo vzťahu k užívateľovi. Cieľom tejto práce je potvrdiť alebo vyvrátiť predpoklad, že reklama na alkoholické výrobky ovplyvňuje vzorce užívania ...
The bachelor's thesis deals with the impact of alcohol advertising in relation to the user. The aim of this work is to prove or disprove the assumption that advertising for alcoholic beverages affects patterns of alcohol ...
The bachelor's thesis deals with the impact of alcohol advertising in relation to the user. The aim of this work is to prove or disprove the assumption that advertising for alcoholic beverages affects patterns of alcohol ...
Expoze reklamy na alkohol u žáků druhého stupně základních škol v Praze
Exposure to alcohol advertising among second grade primary school students in Prague
Bakalářská práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Barták, Miroslav
Datum publikování: 2023
Datum obhajoby: 12. 09. 2023
Fakulta / součást: 1. lékařská fakulta / First Faculty of Medicine
Abstrakt: Background: During adolescence, individuals develop their own lifestyle, experience self- awareness, and shape their identity. Children in this period often experiment, reject advice, and disregard the opinions of adults. ...
Východiska: V období dospívání se u jedince vytváří vlastní životní styl, dochází k sebeuvědomění a formování identity člověka. Děti v tomto období často experimentují, negují rady a názory dospělých. Reklama na alkohol ...
Východiska: V období dospívání se u jedince vytváří vlastní životní styl, dochází k sebeuvědomění a formování identity člověka. Děti v tomto období často experimentují, negují rady a názory dospělých. Reklama na alkohol ...