Možnosti podpory dětí se speciálními vzdělávacími potřebami při činnostech školní družiny
Possibilities of supporting children with special educational needs during the activities of the school club
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/189263Identifiers
Study Information System: 258690
Collections
- Kvalifikační práce [19358]
Author
Advisor
Referee
Hanková, Zdeňka
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Vychovatelství
Department
Information is unavailable
Date of defense
21. 5. 2024
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
školní družina, výchova, podpora, speciální vzdělávací potřeby, podpůrná opatřeníKeywords (English)
school club, education, support, special educational needs, support measuresPráce měla za úkol prokázat, zda jsou možnosti podpory žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, které jsou vymezené ve školském zákoně, dostatečně reflektovány a využívány ve školních družinách. Autorka analyzuje nedostatek podpory pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami ve školních družinách a poukazuje na nedostatek informačního předávání mezi relevantními subjekty. Práce zdůrazňuje potřebu optimalizace systému předávání informací pro efektivnější podporu žáků se speciálními vzdělávacími potřebami ve školních družinách.
The goal of the work was to prove whether there are possibilities of supporting children with special educational needs which are defined in the school law sufficiently reflected and used in school group. The author analyzes the lack of support for children with special educational needs in school clubs and points to a lack of information sharing between relevant subjects. The work emphasizes the need to optimize the information transmission system for more effective support of pupils with special educational needs in school clubs.