Zobrazit minimální záznam

Competence 4.0: self-assessment of competences related to the 4th industrial revolution in selected students from the Faculty of Arts and Faculty of Science of Charles University
dc.contributor.advisorSieber, Martina
dc.creatorBeneš, Jan
dc.date.accessioned2024-04-08T13:45:38Z
dc.date.available2024-04-08T13:45:38Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/188364
dc.description.abstract(in English) The master's thesis addresses the topic of measuring competencies associated with the 4th industrial revolution or Industry 4.0 among a sample of bachelor students from the Faculty of Science and Faculty of Arts at Charles University. The aim of the thesis is to create and test a model of competencies related to the 4th industrial revolution. A sub-objective is to compare the self-assessed competency levels among the sample of bachelor students based on faculty, study program, and academic year. The thesis includes a focus group and a questionnaire survey, in which a total of 863 bachelor students from the Faculty of Science and Faculty of Arts participated. The model of competencies related to the 4th industrial revolution is tested using confirmatory factor analysis, and differences in the levels of individual competencies are analyzed among the sample of students using parametric and non-parametric methods. Confirmatory factor analysis with WLSMV estimation demonstrated that the hierarchical model of competencies is in good agreement with the collected data (CFI = 0.973, TLI = 0.967, RSMEA = 0.055, SRMR = 0.058), and it can be applied in measuring competencies. The results of comparing self-assessed competencies indicate that there are no statistically significant differences in the...en_US
dc.description.abstractDiplomová práce se věnuje tématu měření kompetencí spojených se 4. průmyslovou revolucí nebo průmyslem 4.0 u vzorku bakalářských studentů z přírodovědecké a filozofické fakulty Univerzity Karlovy. Cílem práce je vytvoření a otestování modelu kompetencí spojených se 4. průmyslovou revolucí. Dílčím cílem je porovnávání úrovně sebehodnocených kompetencí u vzorku bakalářských studentů dle fakulty, studijního programu a ročníku. V práci je realizována fokusní skupina a dotazníkové šetření, kterého se celkem účastnilo 863 bakalářských studentů z přírodovědecké a filozofické fakulty. Model kompetencí spojených se 4. průmyslovou revolucí je testován pomocí konfirmační faktorové analýzy a rozdíly v úrovních jednotlivých kompetencí jsou u vzorku studentů analyzovány pomocí parametrických a neparametrických metod. Konfirmační faktorová analýza s využitým odhadem WLSMV prokázala, že hierarchický model kompetencí je v dobré shodě s naměřenými daty (CFI = 0.973, TLI = 0.967, RSMEA = 0.055, SRMR = 0.058) a je možné ho aplikovat při měření kompetencí. Výsledkem porovnávání sebehodnocených kompetencí je, že mezi vzorkem studentů z přírodovědecké a filozofické fakulty nejsou statisticky významné rozdíly v sebehodnocení kompetencí 4.0. Žádné statisticky významné rozdíly v sebehodnocených kompetencích 4.0 nejsou ani...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectvzdělávání|hodnocení|kompetence|4. průmyslová revolucecs_CZ
dc.subjecteducation|valuation|competencies|4th industrial revolutionen_US
dc.titleKompetence 4.0: sebehodnocení kompetencí spojených se 4. průmyslovou revolucí u vybraných studentů z FF a PřF UKcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-01-25
dc.description.departmentDepartment of Sociologyen_US
dc.description.departmentKatedra sociologiecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId259616
dc.title.translatedCompetence 4.0: self-assessment of competences related to the 4th industrial revolution in selected students from the Faculty of Arts and Faculty of Science of Charles Universityen_US
dc.contributor.refereeŠafr, Jiří
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSociologyen_US
thesis.degree.disciplineSociologiecs_CZ
thesis.degree.programSociologyen_US
thesis.degree.programSociologiecs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra sociologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Sociologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSociologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enSociologyen_US
uk.degree-program.csSociologiecs_CZ
uk.degree-program.enSociologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce se věnuje tématu měření kompetencí spojených se 4. průmyslovou revolucí nebo průmyslem 4.0 u vzorku bakalářských studentů z přírodovědecké a filozofické fakulty Univerzity Karlovy. Cílem práce je vytvoření a otestování modelu kompetencí spojených se 4. průmyslovou revolucí. Dílčím cílem je porovnávání úrovně sebehodnocených kompetencí u vzorku bakalářských studentů dle fakulty, studijního programu a ročníku. V práci je realizována fokusní skupina a dotazníkové šetření, kterého se celkem účastnilo 863 bakalářských studentů z přírodovědecké a filozofické fakulty. Model kompetencí spojených se 4. průmyslovou revolucí je testován pomocí konfirmační faktorové analýzy a rozdíly v úrovních jednotlivých kompetencí jsou u vzorku studentů analyzovány pomocí parametrických a neparametrických metod. Konfirmační faktorová analýza s využitým odhadem WLSMV prokázala, že hierarchický model kompetencí je v dobré shodě s naměřenými daty (CFI = 0.973, TLI = 0.967, RSMEA = 0.055, SRMR = 0.058) a je možné ho aplikovat při měření kompetencí. Výsledkem porovnávání sebehodnocených kompetencí je, že mezi vzorkem studentů z přírodovědecké a filozofické fakulty nejsou statisticky významné rozdíly v sebehodnocení kompetencí 4.0. Žádné statisticky významné rozdíly v sebehodnocených kompetencích 4.0 nejsou ani...cs_CZ
uk.abstract.en(in English) The master's thesis addresses the topic of measuring competencies associated with the 4th industrial revolution or Industry 4.0 among a sample of bachelor students from the Faculty of Science and Faculty of Arts at Charles University. The aim of the thesis is to create and test a model of competencies related to the 4th industrial revolution. A sub-objective is to compare the self-assessed competency levels among the sample of bachelor students based on faculty, study program, and academic year. The thesis includes a focus group and a questionnaire survey, in which a total of 863 bachelor students from the Faculty of Science and Faculty of Arts participated. The model of competencies related to the 4th industrial revolution is tested using confirmatory factor analysis, and differences in the levels of individual competencies are analyzed among the sample of students using parametric and non-parametric methods. Confirmatory factor analysis with WLSMV estimation demonstrated that the hierarchical model of competencies is in good agreement with the collected data (CFI = 0.973, TLI = 0.967, RSMEA = 0.055, SRMR = 0.058), and it can be applied in measuring competencies. The results of comparing self-assessed competencies indicate that there are no statistically significant differences in the...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra sociologiecs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV