Zobrazit minimální záznam

Greenwashing - the fake sustainbility phenomenon in cosmetic industry
dc.contributor.advisorKoudelková, Petra
dc.creatorŠimlová, Angelika
dc.date.accessioned2024-04-08T08:00:47Z
dc.date.available2024-04-08T08:00:47Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/187986
dc.description.abstractToday, the public is overwhelmed by so-called green terms on the packaging of cosmetic products. Marketing communication is moving towards its green version, which is oriented to satisfy the growing interest in environmental protection. This paper explores Generation Z's perception of the false sustainability phenomenon and its impact on trust and purchasing decisions. Results suggest that most respondents are informed about brands' green efforts through social media. The data also show that trust in brands is influenced not only by communicated values but also by the actual delivery of green promises. The research also reveals that most members of Generation Z are familiar with the concept of greenwashing. However, only a minority of them factor greenwashing into their purchasing behaviour. The conclusions of the paper provide insights into the perceptions and behaviours of Generation Z in relation to widespread green marketing and its downsides.en_US
dc.description.abstractV současnosti je veřejnost zahlcena takzvanými zelenými pojmy na obalech kosmetických produktů. Marketingová komunikace se posouvá ke své zelené verzi, která se orientuje na uspokojení rostoucího zájmu o ochranu životního prostředí. Tato práce zkoumá vnímání fenoménu falešné udržitelnosti generací Z a jeho vliv na důvěru a nákupní rozhodování. Výsledky naznačují, že většina respondentů je informována o ekologických snahách značek prostřednictvím sociálních médií. Data ukazují, že důvěra ve značky je ovlivněna nejen komunikovanými hodnotami, ale i faktickým plněním ekologických slibů. Výzkum též odhalil, že většina zástupců generace Z pojem greenwashing zná. Pouze u menší části z nich faktor greenwashingu ovlivňuje i nákupní chování. Závěry práce poskytují pohled na vnímání a chování generace Z vzhledem k rozšířenému zelenému marketingu a jeho stinným stránkám.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectGreenwashingcs_CZ
dc.subjectudržitelnostcs_CZ
dc.subjectkosmetický průmyslcs_CZ
dc.subjectzelený marketingcs_CZ
dc.subjectgenerace Zcs_CZ
dc.subjectGreenwashingen_US
dc.subjectsustainibilityen_US
dc.subjectcosmeticsen_US
dc.subjectgreen marketingen_US
dc.subjectgreen productsen_US
dc.subjectgeneration Zen_US
dc.titleGreenwashing - fenomén falešné udržitelnosti na trhu kosmetikycs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-01-24
dc.description.departmentDepartment of Marketing Communication and Public Relationsen_US
dc.description.departmentKatedra marketingové komunikace a public relationscs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId267184
dc.title.translatedGreenwashing - the fake sustainbility phenomenon in cosmetic industryen_US
dc.contributor.refereeSchneiderová, Soňa
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineCommunication Studies with specialisation in Marketing Communication and Public Relationsen_US
thesis.degree.disciplineKomunikační studia se specializací Marketingová komunikace a public relationscs_CZ
thesis.degree.programCommunication Studiesen_US
thesis.degree.programKomunikační studiacs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra marketingové komunikace a public relationscs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Marketing Communication and Public Relationsen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csKomunikační studia se specializací Marketingová komunikace a public relationscs_CZ
uk.degree-discipline.enCommunication Studies with specialisation in Marketing Communication and Public Relationsen_US
uk.degree-program.csKomunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enCommunication Studiesen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csV současnosti je veřejnost zahlcena takzvanými zelenými pojmy na obalech kosmetických produktů. Marketingová komunikace se posouvá ke své zelené verzi, která se orientuje na uspokojení rostoucího zájmu o ochranu životního prostředí. Tato práce zkoumá vnímání fenoménu falešné udržitelnosti generací Z a jeho vliv na důvěru a nákupní rozhodování. Výsledky naznačují, že většina respondentů je informována o ekologických snahách značek prostřednictvím sociálních médií. Data ukazují, že důvěra ve značky je ovlivněna nejen komunikovanými hodnotami, ale i faktickým plněním ekologických slibů. Výzkum též odhalil, že většina zástupců generace Z pojem greenwashing zná. Pouze u menší části z nich faktor greenwashingu ovlivňuje i nákupní chování. Závěry práce poskytují pohled na vnímání a chování generace Z vzhledem k rozšířenému zelenému marketingu a jeho stinným stránkám.cs_CZ
uk.abstract.enToday, the public is overwhelmed by so-called green terms on the packaging of cosmetic products. Marketing communication is moving towards its green version, which is oriented to satisfy the growing interest in environmental protection. This paper explores Generation Z's perception of the false sustainability phenomenon and its impact on trust and purchasing decisions. Results suggest that most respondents are informed about brands' green efforts through social media. The data also show that trust in brands is influenced not only by communicated values but also by the actual delivery of green promises. The research also reveals that most members of Generation Z are familiar with the concept of greenwashing. However, only a minority of them factor greenwashing into their purchasing behaviour. The conclusions of the paper provide insights into the perceptions and behaviours of Generation Z in relation to widespread green marketing and its downsides.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra marketingové komunikace a public relationscs_CZ
thesis.grade.codeC
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV