Standing Tall Pays Off: A Meta-Analysis of Height Premium
Stát zpříma se vyplácí: Meta-analýza výškového prémia
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/186222Identifikátory
SIS: 246527
Kolekce
- Kvalifikační práce [18324]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Polák, Petr
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Ekonomie a finance
Katedra / ústav / klinika
Institut ekonomických studií
Datum obhajoby
21. 9. 2023
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Angličtina
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
výška, mzda, determinanty mzdy, Mincerova rovnice, meta-analýza, publikační selektivita, Bayesovské průměrování modelůKlíčová slova (anglicky)
height, wage, wage determinants, Mincer equation, meta-analysis, publication bias, Bayesian Model AveragingJak bylo prokázáno v akademické literatuře, výška je důležitý faktor ovlivňující různé aspekty života jednotlivce. Tato práce se zabývá vztahem mezi výškou a příjmy, jinak také nazývaným jako výškové premium. Naším cílem je za použití moderních metod meta-analýzy kvantitativně shrnout výsledky literatury zabývající se vlivem výšky na výši příjmů. Po představení výškového premia, procesu sběru dat a metodologických principů zkoumáme přítomnost publikační selektivity. Analýza je provedena na 1084 efektech výškového premia sesbíraných z 67 studií. Výsledky testů publikační analýzy naznačují, že se v literatuře zabývající se výškovým premiem nachází pozitivní publikační bias, který v literatuře zůstává, i když bereme v úvahu i proměnné zachycující vlastnosti studie neboli jinými slovy heterogeneitu sesbíraných efektů. Na základě výsledků Bayesovského průměrování modelů pak děláme závěr, že nejdůležitějšími faktory při zachycování variability efektů výškového premia je geografická lokace, longitudinální povaha datasetu, omezení dat na základě pohlaví, či zahnutí kontrolní proměnné pro pohlaví do regrese.
As has been demonstrated by empirical research, height is an important physical feature impacting various aspects of the life of an individual. This thesis deals with the relationship between height and income, also referred to as height premium. With the help of modern meta-analytic methods, we aim to quantitatively summarize the empirical evidence on the impact of height on income. After introducing the topic of height premium, data collection and methodological framework, we test for publication bias. The analysis is conducted on 1084 height premium estimates collected from 67 studies. The results of publication bias testing indicate that height premium literature contains positive publication bias which persists even after we control for additional variables capturing study characteristics or, in other words, the heterogeneity of collected estimates. Based on Bayesian Model Averaging results, we conclude that geographical factors, the longitudinal nature of the dataset, restriction of the dataset with respect to gender, or adding a gender control variable into the regression are the most important factors explaining the variability of height premium effects.