Point-based editor
Point-based editor
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/18579Identifiers
Study Information System: 60387
Collections
- Kvalifikační práce [11242]
Author
Advisor
Referee
Horáček, Jan
Faculty / Institute
Faculty of Mathematics and Physics
Discipline
Programming
Department
Department of Software and Computer Science Education
Date of defense
9. 9. 2008
Publisher
Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultaLanguage
English
Grade
Very good
Cílem této práce je imlementace interaktivního 3D editoru schopného pracovat s neorgazinovanými mračny bodů. Netradiční grafická primitiva potřebují netradiční editační nástroje, autor by měl navrhnout a implementovat několik instrumentá a ověřit jejich chování na reálných editačních úlohách. Částečné problémy k vyřešení: účinná representace dat a robustnost, počítání normálových vektorů, dynamických level-of-detail, stejnoměrná hustota bodů, atd. Aplikace by měla být dobře okomentovaná a zdokumentované - podle MFF UK konvencí.
Goal of this thesis is to implement interactive 3D editor able to work with unorganized point-clouds. Nontraditional graphics primitive needs nontraditional editing tools, author should propose and implement several instruments and verify their behavior in real editing tasks. Particular problems to be solved: efficient data representation and persistence, normal vector computation, dynamic level-of-detail, isotropic point density, etc.