Osvětlovací dílna
Lighting workshop
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/18578Identifikátory
SIS: 56941
Kolekce
- Kvalifikační práce [11217]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Horáček, Jan
Fakulta / součást
Matematicko-fyzikální fakulta
Obor
Programování
Katedra / ústav / klinika
Katedra softwaru a výuky informatiky
Datum obhajoby
9. 9. 2008
Nakladatel
Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Předmětem práce je navrhnout a implementovat aplikaci pro interaktivní experimenty s lokálními osvětlovacími modely. Uživatel má možnost zadat lokální model odrazu světla pomocí matematických vzorců a posléze měnit jeho vybrané parametry. Program plynule vykresluje jednoduchou 3D scénu s měnícím se osvětlovacím modelem. Scénu je možno definovat v textovém formátu, přičemž několik scén je zahrnuto v distribuci programu. V distribuci programu jsou zahrnuty dva známé osvětlovací modely - Straussův a Phongův.
The object of this work is to design and implement an application for interactive experiments with local illumination models. The user can arbitrarily define an illumination model with mathematical formulas and mark certain parameters to be changeable. While such parameters are changed, the program smoothly draws an updated 3D scene. The scene can be defined in the text format, while several scenes are bundled with the program. Two predefined well-known illumination models are also bundled with the program - Strauss' and Phong's model.