Přírodovědné vzdělávání na středních odborných školách - kurikulum chemického vzdělávání
Vocational scicence education - chemistry education curriculum
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/185703Identifikátory
SIS: 231766
Kolekce
- Kvalifikační práce [21483]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Stratilová Urválková, Eva
Fakulta / součást
Přírodovědecká fakulta
Obor
Učitelství chemie pro střední školy se sdruženým studiem Učitelství biologie pro střední školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra učitelství a didaktiky chemie
Datum obhajoby
15. 9. 2023
Nakladatel
Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
střední odborné školy, kurikulum, chemické vzděláváníKlíčová slova (anglicky)
vocational schools, curriculum, chemistry educationHENKOVÁ MAULEOVÁ, Lucie. Přírodovědné vzdělávání na středních odborných školách - kurikulum chemického vzdělávání. Praha, 2023. Diplomová práce. Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakulta, Katedra učitelství a didaktiky chemie. vedoucí práce: Doc. RNDr. Svatava Janoušková, Ph.D. Abstrakt Práce se zaměřuje na analýzu současného nastavení kurikula chemického vzdělávání na vybraných oborech/oboru středních škol. Kurikulum bylo porovnáno z hlediska vzdělávacího obsahu a dalších parametrů s vybranými analogickými kurikuly jiných zemí, dále bylo provedeno šetření formou ohniskové skupiny zaměřené na kýžené cíle, obsah a formu přírodovědného vzdělávání na SOŠ. Na za základě této analýzy byl jako výstup práce vytvořen návrh kurikula chemického vzdělávání pro daný obor. Klíčová slova střední odborné školy, kurikulum, chemické vzdělávání
HENKOVÁ MAULEOVÁ, Lucie. Přírodovědné vzdělávání na středních odborných školách - kurikulum chemického vzdělávání. Praha, 2023. Diploma thesis. Charles University, Faculty of Science, Department of Chemistry Education. Supervisor: Doc. RNDr. Svatava Janoušková, Ph.D. Abstract The thesis focuses on the recent set up of the chemical curriculum of selected upper-secondary school programs. The curriculum is compared from the viewpoint of content and other parameters with selected analogous foreign curricula, further, focus group research was conducted, orienting on desired objectives, content, and form of science education at vocational schools. Based on this analysis, a draft of the curriculum for a chosen model study program was constructed as the outcome. Key words vocational schools, curriculum, chemistry education
