Show simple item record

Strategická komunikace udržitelnosti a společesnké odpovědnosti Plzeňského Prazdroje: Případová studie projektu Pro Chmel
dc.contributor.advisorKlabíková Rábová, Tereza
dc.creatorChánová, Lucie
dc.date.accessioned2023-11-06T15:32:44Z
dc.date.available2023-11-06T15:32:44Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/185433
dc.description.abstractAlthough companies today are expected to be more socially engaged than ever before, and almost no company can avoid it, the topic of social responsibility and sustainable policies dates back to the 19th century. This paper explores both the evolution of social responsibility and its associated topics such as sustainability, ethics in business and legitimacy, while also addressing the communication side of the issue. Communicating both the socially responsible activities and the sustainable approach of a given firm has become a critical issue in building trust and maintaining the legitimacy of the firm in the eyes of stakeholders. This thesis focuses on the principles and rules of communication that Plzeňský Prazdroj has set in the context of sharing socially responsible and sustainable topics. At the same time, it examines the development of individual corporate sustainability reports, specifically in the years 2015-2021. In the analytical part of this thesis, the author conducts a critical analysis of the PRO CHMEL project, using not only a quantitative content analysis of selected communication channels of the project, supplemented by its media coverage, but also in-depth interviews with selected stakeholders.en_US
dc.description.abstractAčkoli se dnes od organizací očekává, že budou společensky angažovanější než kdykoli předtím, a téměř žádná společnost se tomu nevyhne, téma společenské odpovědnosti udržitelné politiky se datuje až do 19. století. Tato práce prozkoumává jak vývoj společenské odpovědnosti a jejích přidružených témat jako udržitelnost, etika v podnikání či legitimita, tak zároveň řeší komunikační stránku této problematiky. Komunikace společensky odpovědných aktivit i udržitelného přístupu dané firmy se stala zásadní otázkou při budování důvěry udržování legitimity podniku v očích stakeholderů. Práce se věnuje zásadám a pravidlům komunikace, které má Plzeňský Prazdroj v rámci sdílení společensky odpovědných a udržitelných témat nastavené. Zároveň prozkoumává vývoj ivých firemních reportů o udržitelnosti a to konkrétně v analytické části diplomové práce se autorka věnuje kritické analýze projektu PRO CHMEL, kde využívá nejen obsahovou kvantitativní analýzu vybraných komunikačních kanálů projektu, doplněnou o jeho mediální pokrytí, ale také hloubkové rozhovory s vybranými stakeholdery.cs_CZ
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.titleStrategic communication of sustainability and social responsibility of Plzeňský Prazdroj: A Case study of the Pro Chmel projecten_US
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2023
dcterms.dateAccepted2023-09-13
dc.description.departmentKatedra marketingové komunikace a public relationscs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Marketing Communication and Public Relationsen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId251564
dc.title.translatedStrategická komunikace udržitelnosti a společesnké odpovědnosti Plzeňského Prazdroje: Případová studie projektu Pro Chmelcs_CZ
dc.contributor.refereeVranka, Marek
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineStrategická komunikacecs_CZ
thesis.degree.disciplineStrategic communicationen_US
thesis.degree.programStrategická komunikacecs_CZ
thesis.degree.programStrategic communicationen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra marketingové komunikace a public relationscs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Marketing Communication and Public Relationsen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csStrategická komunikacecs_CZ
uk.degree-discipline.enStrategic communicationen_US
uk.degree-program.csStrategická komunikacecs_CZ
uk.degree-program.enStrategic communicationen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csAčkoli se dnes od organizací očekává, že budou společensky angažovanější než kdykoli předtím, a téměř žádná společnost se tomu nevyhne, téma společenské odpovědnosti udržitelné politiky se datuje až do 19. století. Tato práce prozkoumává jak vývoj společenské odpovědnosti a jejích přidružených témat jako udržitelnost, etika v podnikání či legitimita, tak zároveň řeší komunikační stránku této problematiky. Komunikace společensky odpovědných aktivit i udržitelného přístupu dané firmy se stala zásadní otázkou při budování důvěry udržování legitimity podniku v očích stakeholderů. Práce se věnuje zásadám a pravidlům komunikace, které má Plzeňský Prazdroj v rámci sdílení společensky odpovědných a udržitelných témat nastavené. Zároveň prozkoumává vývoj ivých firemních reportů o udržitelnosti a to konkrétně v analytické části diplomové práce se autorka věnuje kritické analýze projektu PRO CHMEL, kde využívá nejen obsahovou kvantitativní analýzu vybraných komunikačních kanálů projektu, doplněnou o jeho mediální pokrytí, ale také hloubkové rozhovory s vybranými stakeholdery.cs_CZ
uk.abstract.enAlthough companies today are expected to be more socially engaged than ever before, and almost no company can avoid it, the topic of social responsibility and sustainable policies dates back to the 19th century. This paper explores both the evolution of social responsibility and its associated topics such as sustainability, ethics in business and legitimacy, while also addressing the communication side of the issue. Communicating both the socially responsible activities and the sustainable approach of a given firm has become a critical issue in building trust and maintaining the legitimacy of the firm in the eyes of stakeholders. This thesis focuses on the principles and rules of communication that Plzeňský Prazdroj has set in the context of sharing socially responsible and sustainable topics. At the same time, it examines the development of individual corporate sustainability reports, specifically in the years 2015-2021. In the analytical part of this thesis, the author conducts a critical analysis of the PRO CHMEL project, using not only a quantitative content analysis of selected communication channels of the project, supplemented by its media coverage, but also in-depth interviews with selected stakeholders.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra marketingové komunikace a public relationscs_CZ
thesis.grade.codeD
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2025 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV