Vliv rozvoje hudebních streamovacích služeb na česká rádia
The impact of the development of music streaming services on Czech radio stations
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/185238Identifiers
Study Information System: 251892
Collections
- Kvalifikační práce [18347]
Author
Advisor
Referee
Moravcová, Hana
Faculty / Institute
Faculty of Social Sciences
Discipline
Communication Studies with specialisation in Marketing Communication and Public Relations
Department
Department of Marketing Communication and Public Relations
Date of defense
12. 9. 2023
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
rozhlas, rádio, streamovací služby, sociální sítě, komunikaceKeywords (English)
broadcasting, radio, streaming services, social networks, communicationTato bakalářská práce se zabývá tématem proměny komunikace českých rozhlasových stanic ve světle rozvoje streamovacích platforem, nových médií a technologií. Zejména popisuje, jakým způsobem využívají rozhlasové stanice nová média ke svojí komunikaci a doplnění tradičního FM vysílání. Teoretická část práce popisuje historii rozhlasu u nás, představuje streamovací služby jako nový způsob distribuce hudby a shrnuje názory některých autorů, kteří se tématem zabývali dříve. Praktickou část práce tvoří analýza mediálních výstupů jednotlivých stanic a rozhovory s respondenty, profesionály z rozhlasové praxe.
This bachelor thesis deals with the topic of the transformation of communication of Czech radio stations in the light of the development of streaming platforms, new media and technologies. In particular, it describes how radio stations use new media to communicate and complement traditional FM broadcasting. The theoretical part of the thesis describes the history of radio in our country, introduces streaming services as a new way of music distribution and summarizes the views of some authors who have dealt with the topic before. The practical part of the thesis consists of an analysis of media outputs of individual stations and interviews with respondents, professionals from radio practice.