Vývoj logotypu FC Manchester United
Evolution of FC Manchester United logotype
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/184989Identifiers
Study Information System: 260369
Collections
- Kvalifikační práce [18180]
Author
Advisor
Referee
Novotný, Jan
Faculty / Institute
Faculty of Social Sciences
Discipline
Communication Studies with specialisation in Media Studies
Department
Department of Media Studies
Date of defense
11. 9. 2023
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědLanguage
Czech
Grade
Good
Keywords (Czech)
Logotyp, fotbal, typografie, vývoj, designKeywords (English)
Logotype, footbal, typografy, development, designTato bakalářská práce se zaměřuje na vývoj logotypu FC Manchester United a jeho vztah ke klubové identitě a marketingu. Práce popisuje proces vývoje logotypu a jeho symboliku od vzniku klubu až do současnosti. Dále se práce zaměřuje na metodologie vývoje logotypu a význam klubové identity pro fotbalové kluby. Práce také provede analýzu a srovnání s jinými významnými fotbalovými kluby a posoudí, jak si FC Manchester United udržuje své místo v globálním sportovním průmyslu. Důraz je kladen na fanouškovskou kulturu a komunitu FC Manchester United a vztah klubové identity k této kultuře. Práce také zahrnuje rozbory marketingových strategií, které klub využívá ke komunikaci s fanoušky a udržení svého globálního postavení. V závěru práce jsou shrnuty klíčové poznatky týkající se vývoje logotypu, klubové identity a marketingových aktivit FC Manchester United. Bakalářská práce přináší ucelený pohled na jednoho z nejvýznamnějších fotbalových klubů světa a jeho vztah ke grafickému zobrazení. Kromě toho, tato bakalářská práce navrhne nový modernější a současnější logotyp pro FC Manchester United.
This bachelor thesis focuses on the development of the FC Manchester United logo and its relation to club identity and marketing. The work describes the process of logo development and its symbolism from the beginning of the club's history to the present day. It also focuses on the methodologies of logo development and the significance of club identity for football clubs. Furthermore, the thesis conducts an analysis and comparison with other significant football clubs and evaluates how FC Manchester United maintains its position in the global sports industry. Emphasis is placed on the fan culture and community of FC Manchester United and the relationship of club identity to this culture. The work also includes an analysis of marketing strategies that the club utilizes to communicate with fans and maintain its global standing. Finally, the thesis summarizes the key insights regarding logo development, club identity, and marketing activities of FC Manchester United. The bachelor thesis provides a comprehensive view of one of the most significant football clubs in the world and its relationship to graphic representation. Furthermore, this bachelor's thesis will propose a new, more modern and contemporary logo for Manchester United FC.