Male gaze v reklamách na holící produkty pro ženy
Male gaze in advertising of shaving products targeted to women
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/184979Identifikátory
SIS: 246599
Kolekce
- Kvalifikační práce [19618]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Houdek, Petr
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Komunikační studia se specializací Marketingová komunikace a public relations
Katedra / ústav / klinika
Katedra marketingové komunikace a public relations
Datum obhajoby
11. 9. 2023
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
male gaze, feminismus, produkty na holení, žiletky, reklama, genderové stereotypyKlíčová slova (anglicky)
male gaze, feminism, shaving products, razors, advertising, gender stereotypesBakalářská práce Male gaze v reklamách na holící produkty pro ženy se zabývá tématem male gaze v reklamách na dámské žiletky. Cílem této práce bylo zjistit, zda a jestli vůbec se male gaze v reklamách projevuje, případně jestli se zobrazování žen v reklamách v čase mění. Z kvalitativní obsahové analýzy vyplynulo, že male gaze s v reklamách v reklamách na dámské žiletky projevuje, a dokonce že se postupem času jeho vliv na zobrazování žen měnil.
The bachelor's thesis Male gaze in advertising of shaving products targeted to women deals with the topic of male gaze in advertisements for women's razors. The aim of this work was to find out whether and if the male gaze manifests itself in advertisements, or if the depiction of women in advertisements changes over time. The qualitative content analysis showed that the male gaze is manifested in advertisements for women's razors, and even that its influence on the portrayal of women has changed over time.
