Případová studie centra moderního a současného umění Kunsthalle Praha
Case study of the center of moderrn and contemporary art Kunsthalle Praha
bakalářská práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/184953Identifikátory
SIS: 258183
Kolekce
- Kvalifikační práce [18349]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Vranka, Marek
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Komunikační studia se specializací Marketingová komunikace a public relations
Katedra / ústav / klinika
Katedra marketingové komunikace a public relations
Datum obhajoby
11. 9. 2023
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Kunsthalle Praha, The Pudil Family Foundation, galerie, komunikační mix, 4P, studenti vysokých škol, kvantitativní výzkum, dotazníkové šetřeníKlíčová slova (anglicky)
Kunsthalle Praha, The Pudil Family Foundation, gallery, communication mix, 4P, university students, quantitative research, questionnaire surveyBakalářská práce se zaměřuje na zpracování případové studie o centru současného a moderního umění Kunsthalle Praha prostřednictvím analýzy marketingového mixu a interpretováním dat získaných dotazníkovým šetřením. V rámci teoretické části práce je představena stručná historie instituce a jsou analyzovány nástroje 4P na základě teorie definované marketingovým teoretikem Edmundem J. McCarthym. V rámci analýzy byla také definována konkurence instituce a přidána podkapitola o online marketingu. Praktická část se zabývá vyhodnocením dat nasbíraných prostřednictvím dotazníkového šetření s cílem odpovědět na předem definované hypotézy týkajících se návštěvnosti jak Kunsthalle Praha, tak i dalších kulturních institucí. Šetření bylo provedeno mezi aktuálními a nyní nastupujícími vysokoškolskými studenty a čerstvými absolventy. Za použití kombinace kvantitativního a kvalitativního výzkumu byla nasbírána data, které bylo možné statisticky interpretovat a najít tak kauzální vztahy mezi nimi. Cílem bakalářské práce je jednak představit historii a komunikační mix již zmiňovaného centra moderního a současného umění, ale především definovat vztah mezi touto institucí a vysokoškolskými studenty. Zda pro ně tato instituce představuje atraktivní místo, které chtějí navštěvovat a proč.
The bachelor thesis focuses on a case study of the Center of Contemporary and Modern Art Kunsthalle Prague by analyzing the marketing mix and interpreting the data obtained through a questionnaire survey. The theoretical part of the thesis presents a brief history of the institution and analyses the 4P tools based on the theory defined by marketing theorist Edmund J. McCarthy. The analysis also defined the institution's competitors and added a subsection on online marketing. The practical part deals with the evaluation of data collected through a questionnaire survey in order to answer predefined hypotheses concerning the attendance of both Kunsthalle Prague and other cultural institutions. The survey was conducted among current and incoming university students and recent graduates. Using a combination of quantitative and qualitative research, data was collected that could be statistically interpreted to find causal relationships between them. The aim of this bachelor thesis is to present the history and communication mix of the aforementioned modern and contemporary art center, but above all to define the relationship between this institution and university students. Whether this institution represents an attractive place for them to visit and why.