Autorská kniha jako zdroj muzejní edukace
Authorial Book as a Resource for Museum Education
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/184367Identifikátory
SIS: 257429
Kolekce
- Kvalifikační práce [19148]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Francová, Sylva
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Český jazyk se zaměřením na vzdělávání - Výtvarná výchova se zaměřením na vzdělávání
Katedra / ústav / klinika
Katedra výtvarné výchovy
Datum obhajoby
7. 9. 2023
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
Muzejní edukace, edukační kniha, edukační program, vzdělávací cíl, didaktická struktura obsahuKlíčová slova (anglicky)
Museum education, educational book, education program, goal, didactic contentsBakalářská práce se zaměřuje na využití autorských knih v edukačním prostředí. Teoretická část se zabývá definicí muzejní pedagogiky. Věnuje se vztahu mezi galerií a školou a vyčleňuje principy galerijní a muzejní edukace. Dále popisuje pracovní náplň muzejního pedagoga. Důraz bude kladen také na problematiku pojetí autorské knihy. Teoretická část se dále zabývá tvorbou edukačních materiálů a jejich následnou analýzu vybraných kulturních institucí. Analýza je provedena u aktuálních učebnic a pracovních listů ze vzdělávacích obrů výtvarné výchovy a českého jazyka a literatury. Současně vymezuje jejich aktuální pojetí. V praktické části se práce zabývá tvorbou autorské edukační knihy, která vychází z poznatků teoretické části. KLÍČOVÁ SLOVA Muzejní edukace, edukační kniha, edukační program, vzdělávací cíl, didaktická struktura obsahu, autorská kniha
The work focuses on the use of author's books in an educational environment. The theoretical part deals with the definition of museum pedagogy. It deals with the relationship between the gallery and the school and singles out the principles of gallery and museum education. It also describes the work of a museum pedagogue. Emphasis will also be placed on the issue of the concept of an author's book. The theoretical part further deals with the creation of educational materials and their subsequent analysis of selected cultural institutions. The analysis is carried out on current textbooks and worksheets from the educational giants of art education and Czech language and literature. At the same time, it defines their current concept. In the practical part, the work deals with the creation of the author's educational book, which is based on the findings of the theoretical part. KEYWORDS Museum education, educational book, education program, goal, didactic contetns, artist's book