Možnosti a meze inkluze z pohledu učitele
Possibilities and limits of inclusion from teacher's point of view
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/183282Identifikátory
SIS: 242251
Kolekce
- Kvalifikační práce [23775]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Skutil, Martin
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
14. 6. 2023
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
inkluze|integrace|speciální vzdělávací potřeby|inkluzivní pedagogika|pedagog|školní vzděláváníKlíčová slova (anglicky)
inclusion|integration|special educational needs|inclusive pedagogy|pedagogue|school educationBakalářská práce "Možnosti a meze inkluze z pohledu učitele" pojednává o inkluzi v českých školách. Vymezuje pojem inkluzivního vzdělávání a zkoumá, s jakými možnostmi a mezemi se čeští pedagogové při výkonu své profese setkávají. Zkoumá možnosti práce a míru zařazení žáků se speciálními vzdělávacími potřebami do běžné školní výuky. Práce se dále zaměřuje na systém dostupné pomoci žákům se speciálními vzdělávacími potřebami. Součástí bakalářské práce je výzkum s názvem "Náhled pedagogů na inkluzi". Pomocí dotazníkového šetření zjišťuje pohled učitele na problematiku inkluzivního vzdělávání. Dotazníky odhalují možnosti, které pedagogům inkluzivní vzdělávání otevírá. Zaměřuje se také na meze, které pedagogům inkluzivní výuka přináší. Klíčová slova inkluze, integrace, speciální vzdělávací potřeby, inkluzivní pedagogika, pedagog, školní vzdělávání
Bachelor thesis "Possibilities and limits of inclusion from teacher's point of view" deals with inclusion in Czech schools. It defines the concept of inclusion education and examines the possibilities and limits of teachers profession performance. Thesis examines pupil inclusion rate with special educational needs in basic teaching. Thesis deals with avaliable support system for special educational needs pupil. Another part of this bachelor thesis is research "Teacher's view of inclusion". Through this research we find out teacher's point of view. The questionnaries reveal the opportunities that inclusive education opens up. On the other hand it puts some obstacles for teachers in educational process. Keywords inclusion, integration, special educational needs, inklusive pedagogy, pedagogue, school education