Procedural Generator of Short Detective-like Stories
Procedurální generátor malých textových detektivních příběhů
diploma thesis (NOT DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/183209Identifiers
Study Information System: 237748
Collections
- Kvalifikační práce [11335]
Author
Advisor
Referee
Pešková, Klára
Faculty / Institute
Faculty of Mathematics and Physics
Discipline
Computer Graphics and Game Development
Department
Department of Software and Computer Science Education
Date of defense
13. 9. 2022
Publisher
Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultaLanguage
English
Grade
Fail
Keywords (Czech)
textová hra|procedurální generování obsahu|TwineKeywords (English)
text game|procedural content generation|TwineProcedurální generování interaktivních příběhů je stále nedostatečně prozkoumanou oblastí, většina práce je čistě akademická, zatímco aplikace těchto technologií v praktické oblasti pro široké publikum slibuje dobré vyhlídky. Důvod spočívá ve velkém souboru faktorů, které komplikují praktické použití takových systémů. V této práci některé z nich řešíme tak, že k tomu navrhujeme nový algoritmus, s jehož pomocí vytváříme systém generující interaktivní příběhy. Vizualizujeme vyprávění těchto příběhů a na jejich základě vytváříme textový quest na platformě Twine.
Procedural generation of interactive stories is still an understudied area, most of the work on which is purely academic, while the application of these technologies in a practical, for a wide audience, area promises good prospects. The reason lies in a large set of factors that complicate the practical use of such systems. In this work, we solve some of them by proposing a new algorithm for this, with the help of which we create a system that generates interactive stories. We visualize the narratives of these stories, and on their basis we create a text quest on the Twine platform.