Zobrazit minimální záznam

Gender in Czech Language Textbooks
dc.contributor.advisorŠebesta, Karel
dc.creatorChalupová, Zuzana
dc.date.accessioned2023-07-24T12:18:51Z
dc.date.available2023-07-24T12:18:51Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/183170
dc.description.abstract(in English): The thesis will focus on whether (or how) Czech language textbooks for apprentices have been gender-balanced in the last 50 years in terms of the representation and representation of men and women, or boys and girls. The core of the thesis will be the analysis of three Czech textbooks for apprentices with different periods of their creation: textbook A. Tejnor et al. textbook written before 1990, O. Hasenblas et al. textbook written in 1993 and N. Kvítková et al. textbook written after 2000. The analysis will look at how men and women/boys and girls are represented in the textbooks (in the texts and exercises used) and how they are represented in the textbooks. A comparison of the results of the analysis of different textbooks could show whether there has been a shift in this respect over the last 50 years and, if so, what kind of shift.en_US
dc.description.abstract(česky) Práce se zaměří na zjištění, zda (případně jak) se v učebnicích českého jazyka pro učně v posledních 50 letech promítal zřetel k jejich vyváženosti z hlediska genderového, pokud jde o zastoupení a představení mužů a žen, resp. chlapců a dívek. Jádrem práce bude analýza tří učebnic češtiny pro učně s různou dobou vzniku: učebnice A. Tejnora a kol. vzniklé před r. 1990, učebnice O. Hasenblase a kol. z r. 1993 a učebnice N. Kvítkové a kol. vzniklé po r. 2000. Analýza bude sledovat, jak jsou v učebnicích (v užitých textech a cvičeních) zastoupeny muži a ženy/chlapci a dívky a jak jsou v nich představeni. Porovnání výsledků analýzy různých učebnic by mohlo ukázat, zda došlo za posledních 50. let v tomto ohledu k posunu, a pokud ano, jakému.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectCzech language textbooks|gender|development of textbooksen_US
dc.subjectučebnice češtiny|gender|vývoj učebniccs_CZ
dc.titleGenderový aspekt v učebnicích češtinycs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2023
dcterms.dateAccepted2023-06-12
dc.description.departmentÚstav českého jazyka a teorie komunikacecs_CZ
dc.description.departmentInstitute of Czech Language and Theory of Communicationen_US
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId245188
dc.title.translatedGender in Czech Language Textbooksen_US
dc.contributor.refereePřevrátilová, Silvie
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineČeský jazyk a literatura se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
thesis.degree.disciplineCzech Language and Literature for Teacher Educationen_US
thesis.degree.programČeský jazyk a literatura se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
thesis.degree.programCzech Language and Literature for Teacher Educationen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav českého jazyka a teorie komunikacecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Czech Language and Theory of Communicationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csČeský jazyk a literatura se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
uk.degree-discipline.enCzech Language and Literature for Teacher Educationen_US
uk.degree-program.csČeský jazyk a literatura se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
uk.degree-program.enCzech Language and Literature for Teacher Educationen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.cs(česky) Práce se zaměří na zjištění, zda (případně jak) se v učebnicích českého jazyka pro učně v posledních 50 letech promítal zřetel k jejich vyváženosti z hlediska genderového, pokud jde o zastoupení a představení mužů a žen, resp. chlapců a dívek. Jádrem práce bude analýza tří učebnic češtiny pro učně s různou dobou vzniku: učebnice A. Tejnora a kol. vzniklé před r. 1990, učebnice O. Hasenblase a kol. z r. 1993 a učebnice N. Kvítkové a kol. vzniklé po r. 2000. Analýza bude sledovat, jak jsou v učebnicích (v užitých textech a cvičeních) zastoupeny muži a ženy/chlapci a dívky a jak jsou v nich představeni. Porovnání výsledků analýzy různých učebnic by mohlo ukázat, zda došlo za posledních 50. let v tomto ohledu k posunu, a pokud ano, jakému.cs_CZ
uk.abstract.en(in English): The thesis will focus on whether (or how) Czech language textbooks for apprentices have been gender-balanced in the last 50 years in terms of the representation and representation of men and women, or boys and girls. The core of the thesis will be the analysis of three Czech textbooks for apprentices with different periods of their creation: textbook A. Tejnor et al. textbook written before 1990, O. Hasenblas et al. textbook written in 1993 and N. Kvítková et al. textbook written after 2000. The analysis will look at how men and women/boys and girls are represented in the textbooks (in the texts and exercises used) and how they are represented in the textbooks. A comparison of the results of the analysis of different textbooks could show whether there has been a shift in this respect over the last 50 years and, if so, what kind of shift.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav českého jazyka a teorie komunikacecs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV