Případová studie značky MADMONG jako příklad marketingu na platformě Twitch
Case Study of MADMONG as an example of marketing on Twitch
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/182938Identifikátory
SIS: 238824
Kolekce
- Kvalifikační práce [19618]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Vranka, Marek
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Strategická komunikace
Katedra / ústav / klinika
Katedra marketingové komunikace a public relations
Datum obhajoby
27. 6. 2023
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
MADMONQ, Twitch, esport, videohry, streamování, případová studie, hloubkový rozhovor, situační analýza, influencer marketingKlíčová slova (anglicky)
MADMONQ, Twitch, esport, videogames, streaming, case study, in-depth interview, situational analysis, influencer marketingCílem této diplomové práce je zjistit, jakými marketingovými nástroji se značka MADMONQ vypracovala na svou současnou stabilní pozici na česko-slovenské videoherní a streamovací scéně. Značka, původně startup, se proslavila tím, že přinesla na trh první nutriční doplněk pro hráče videoher. A prorazit se jí podařilo zejména díky platformě Twitch. Kvalitativní výzkum je proto zasazen do kontextu historie a charakteristiky platformy Twitch, game marketingu, fenoménu streamování a influencer marketingu. Samotný výzkum, jehož výsledkem je ucelená případová studie značky MADMONQ, je založen na hloubkovém rozhovoru se zakladatelem a současným CEO společnosti Michalem Nogou, na analýze online marketingových nástrojů značky MADMONQ, SWOT analýze a na dotazníkovém šetření, jehož se zúčastnili streameři propagující produkty od této značky na svých streamovacích kanálech. Případová studie přináší vhled do úspěšných i neúspěšných kroků, které značku MADMONQ přivedly až k její současné silné pozici na česko-slovenské herní scéně a přibližuje komunikační strategii, která je od začátku cílená na hráče videoher. Značka při tom neustále usiluje o naplnění své mise, která má za cíl, aby všichni hráči považovali své zdraví za stejně důležité, jako je pro ně jejich hardware.
The aim of this diploma thesis is to identify which specific marketing tools were used by MADMONQ in order to reach its current stable position on Czech-Slovak gaming and streaming scene. The brand, originally a startup, became famous by bringing a whole new product to the gaming market, the first nutritional supplement made specifically for gamers. And its breakthrough was able to happen mainly thanks to the Twitch streaming platform. Therefore, the qualitative research of this thesis is set into a context of history and characteristics of Twitch, game marketing, the streaming phenomenon and influencer marketing. The research itself, which results in a complex case study, is based upon an in-depth interview with MADMONQ's founder and current CEO Michal Noga, on an analysis of the brand's online marketing tools, a SWOT analysis and on a survey in which streamers promoting products by this brand on their streaming channels took part. The case study is exposing the best and worst practices which led MADMONQ to its current position and explains the brand's communication strategy, which is from the very beginning focused on solely gamers, while striving to fulfill its mission that every gamer gives health the same amount of attention, they give to their hardware setup.
