Zobrazit minimální záznam

Media habits of kids in age of 5-6 years
dc.contributor.advisorWolák, Radim
dc.creatorKnejflová, Vendula
dc.date.accessioned2023-07-24T18:04:33Z
dc.date.available2023-07-24T18:04:33Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/182895
dc.description.abstractThe thesis Media habits of children aged 5-6 examines the media awareness of 5 and 6 years old children, their media habits and preferences. It deals with the attitudes of parents and educators towards the media and their role in education, and seeks an answer the question of whether the popularity and use of electronic visual media (television, computer, mobile/tablet) has an impact on some areas of a child's psychomotor development. The work is inspired by a similar research conducted in 2010 by Ondřej Luštinec. The aim is to answer what is the media awareness of children, what are their media preferences and what attitudes are taken by parents and pedagogical staff towards the media in education. Several hypotheses were established, e.g. that children with worse results in the monitored areas will more often choose visual electronic media as their favorite and printed media with radio as unpopular, that children with worse results will spend more time with visual electronic media and that children will spend more time with them than in 2010. The current research was carried out in June 2022 and in January 2023 in kindergartens in Kyselka, Velvary, Čakovice and in Prague - Opletalova street. Qualitative methods (interviews and experiments with children) and quantitative methods (questionnaires...en_US
dc.description.abstractPráce Mediální návyky dětí ve věku 5-6 let zkoumá mediální povědomí 5 a 6letých dětí, jejich mediální návyky a preference. Zabývá se postoji rodičů a pedagogů k médiím a jejich postavení ve výchově, a hledá odpověď na otázku, zda má obliba a používání elektronických vizuálních médií (televize, počítač, mobil/tablet) dopad na některé oblasti psychomotorického vývoje dítěte. Práce navazuje na podobný výzkum vedený v roce 2010 Ondřejem Luštincem. Cílem je odpovědět na to, jaké je mediální povědomí dětí, jaké jsou jejich mediální preference a jaké postoje zaujímají rodiče a pedagogičtí pracovníci k médiím ve výchově. Bylo též stanoveno několik hypotéz, např., že děti s horšími výsledky ve sledovaných oblastech budou častěji volit vizuální elektronická média jako svá oblíbená a tištěná média s rádiem jako méně oblíbená, dále že děti s horšími výsledky budou s vizuálními elektronickými médii trávit více času, a že s nimi budou děti trávit více času než v roce 2010. Současný výzkum byl realizován v červnu 2022 a v lednu 2023 v mateřských školách v Kyselce, Velvarech, Čakovicích a v Praze - Opletalově ulici. V rámci práce byly použity kvalitativní metody (rozhovory a experimenty s dětmi) i kvantitativní metody (dotazníky pro rodiče a pedagogické pracovníky). Média zaujímají v životě dětí významnou pozici a...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectchildrenen_US
dc.subjectdigitizationen_US
dc.subjectnew mediaen_US
dc.subjectmobileen_US
dc.subjectpreschoolersen_US
dc.subjecttableten_US
dc.subjectupbringingen_US
dc.subjectdětics_CZ
dc.subjectdigitalizacecs_CZ
dc.subjectnová médiacs_CZ
dc.subjectmobilcs_CZ
dc.subjectpředškolní dětics_CZ
dc.subjecttabletcs_CZ
dc.subjectvýchovacs_CZ
dc.titleMediální návyky dětí ve věku 5-6 letcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2023
dcterms.dateAccepted2023-06-26
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId237935
dc.title.translatedMedia habits of kids in age of 5-6 yearsen_US
dc.contributor.refereeSupa, Markéta
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csPráce Mediální návyky dětí ve věku 5-6 let zkoumá mediální povědomí 5 a 6letých dětí, jejich mediální návyky a preference. Zabývá se postoji rodičů a pedagogů k médiím a jejich postavení ve výchově, a hledá odpověď na otázku, zda má obliba a používání elektronických vizuálních médií (televize, počítač, mobil/tablet) dopad na některé oblasti psychomotorického vývoje dítěte. Práce navazuje na podobný výzkum vedený v roce 2010 Ondřejem Luštincem. Cílem je odpovědět na to, jaké je mediální povědomí dětí, jaké jsou jejich mediální preference a jaké postoje zaujímají rodiče a pedagogičtí pracovníci k médiím ve výchově. Bylo též stanoveno několik hypotéz, např., že děti s horšími výsledky ve sledovaných oblastech budou častěji volit vizuální elektronická média jako svá oblíbená a tištěná média s rádiem jako méně oblíbená, dále že děti s horšími výsledky budou s vizuálními elektronickými médii trávit více času, a že s nimi budou děti trávit více času než v roce 2010. Současný výzkum byl realizován v červnu 2022 a v lednu 2023 v mateřských školách v Kyselce, Velvarech, Čakovicích a v Praze - Opletalově ulici. V rámci práce byly použity kvalitativní metody (rozhovory a experimenty s dětmi) i kvantitativní metody (dotazníky pro rodiče a pedagogické pracovníky). Média zaujímají v životě dětí významnou pozici a...cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis Media habits of children aged 5-6 examines the media awareness of 5 and 6 years old children, their media habits and preferences. It deals with the attitudes of parents and educators towards the media and their role in education, and seeks an answer the question of whether the popularity and use of electronic visual media (television, computer, mobile/tablet) has an impact on some areas of a child's psychomotor development. The work is inspired by a similar research conducted in 2010 by Ondřej Luštinec. The aim is to answer what is the media awareness of children, what are their media preferences and what attitudes are taken by parents and pedagogical staff towards the media in education. Several hypotheses were established, e.g. that children with worse results in the monitored areas will more often choose visual electronic media as their favorite and printed media with radio as unpopular, that children with worse results will spend more time with visual electronic media and that children will spend more time with them than in 2010. The current research was carried out in June 2022 and in January 2023 in kindergartens in Kyselka, Velvary, Čakovice and in Prague - Opletalova street. Qualitative methods (interviews and experiments with children) and quantitative methods (questionnaires...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
thesis.grade.codeA
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV