The End of Pluralism in Hungary: Hungarian Propaganda in Action
Konec pluralismu v Maďarsku: Maďarská propaganda v akci
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/182877Identifikátory
SIS: 248019
Kolekce
- Kvalifikační práce [19618]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Špelda, Petr
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
International Security Studies with specialisation in Strategic and War Studies
Katedra / ústav / klinika
Katedra bezpečnostních studií
Datum obhajoby
22. 6. 2023
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Angličtina
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Maďarsko, pluralismus, média, propagandaKlíčová slova (anglicky)
Hungary, pluralism, media, propagandaTato práce se věnuje šíření propagandy v Maďarsku v průběhu doby 6 let, od roku 2016 do roku 2021. Ke zkoumání propagandy bylo využito neřízeného strojového učení a modelování témat za účelem analýzy 6 let novinových článků v Magyar Nemzet. Analýza odhalila v průběhu let trendová témata a také zajímavé kombinace slov v článcích. V průběhu prvních 3 let byly noviny nezávislé, což se změnilo v roce 2018 se změnou vlastníka, a noviny se staly otevřeně provládními a zahájily šíření propagandy. Práce ukazuje aktuální stav maďarských médií, kde většina novinářských agentur byla získána vládou. Analýza titulu Magyar Nemzet odhaluje, že je propaganda využívána jako nástroj k posílení pozice Viktora Orbána a k odůvodnění vládního jednání.
This thesis studies the extent of propaganda in Hungary over a 6 years period, from 2016 to 2021. To examine the propaganda, an unsupervised machine learning, topic modeling was used to analyze 6 years of news articles from Magyar Nemzet. The analysis revealed the trending topics over the years, and also interesting combinations of keywords in the articles. During the first 3 years, the newspaper was independent, which changed in 2018 when, after its ownership change, it became openly pro-government, and started disseminating propaganda. The thesis demonstrates the current state of the Hungarian media, where most of the news agencies got acquired by the government. The analysis of Magyar Nemzet reveals that propaganda is used as a tool to strengthen the position of Viktor Orbán and to justify the government's actions.
