(Ne)bezpečné sociální sítě pohledem dětí
(Un)safe social media as perceived by children
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/182860Identifikátory
SIS: 251462
Kolekce
- Kvalifikační práce [19618]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Vochocová, Lenka
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
23. 6. 2023
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Sociální sítě, bezpečnost, děti, kyberšikana, influenceři, internet, digitální média, intepretativní fenomenologická analýzaKlíčová slova (anglicky)
Social media, safety, children, cyberbullying, influencers, internet, digital media, interpretative phenomenological analysisTato diplomová práce se věnuje bezpečnosti dětí na sociálních sítích z perspektivy jejich vlastních zkušeností a vnímání. Pomocí interpretativní fenomenologické analýzy se snaží popsat žitou zkušenost participantů s důrazem na citlivost tématu. Výsledky výzkumu byly získány pomocí polostrukturovaných rozhovorů se sedmi participanty ve věku 13 let ze Základní školy Lutín. Jednotlivé rozhovory byly nahrávány a následně interpretovány podle jednotlivých postupů zvolené metody analýzy.
This thesis is devoted to the safety of children on social networks from the perspective of their own experiences and their perception. Using interpretive phenomenological analysis, it tries to provide the lived experience of these participants with an emphasis on the sensitivity of the topic. The results were used using semi-structured interviews with 7 participants aged 13 from Lutín Primary School. The individual interviews were recorded and subsequently interpreted according to the individual procedures of the chosen methods of analysis.
