Exploring YouTuber Popularity: A Quantitative Analysis of Communication Styles among Black Beauty YouTubers with Varying Follower Counts
Zkoumání popularity YouTuberů: Kvantitativní analýza komunikačních stylů mezi černošskými YouTubery s různým počtem sledujících
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/182846Identifikátory
SIS: 248551
Kolekce
- Kvalifikační práce [19618]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Sedláček, Jakub
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Social Sciences
Katedra / ústav / klinika
Katedra sociologie
Datum obhajoby
23. 6. 2023
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Angličtina
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Black Youtubers, Vlogs, Youtube, PopularityKlíčová slova (anglicky)
Black Youtubers, Vlogs, Youtube, PopularityThis research aims to investigate whether there are differences in the communication styles among black beauty vloggers with different popularity. Specifically, the study intends to examine the possible differences using the first five elements of Dell Hymes's SPEAKING model, including setting and scene, participants, ends, act sequence and key. The findings suggest that there are no notable distinctions between black beauty vloggers in terms of the setting and scene, the number of participants in the vlogs, and their sequence of intro- discussion-outro. But unfortunately, the differences in the usage frequency of black-related terms, the presence of black-related purposes, and the overall tone are still inconclusive as the results from the Advanced and Beginner groups are contradictory. As no conclusive results were found to support the existence of differences in these three aspects among black beauty vloggers with varying follower counts, the study argues that vloggers with varying audience sizes have mostly the same communication styles.
Citace dokumentu
Metadata
Zobrazit celý záznamSouvisející záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Prolínání osobnostního PR a komerční sféry na YouTube
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOBartoníčková, Tereza (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2016)Datum obhajoby: 14. 6. 2016 -
The Rise of the YouTube Celebrity: The Migration of Young Audiences from TV to Independent Content Creators
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOSedláček, Jakub (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2016)Datum obhajoby: 14. 9. 2016Cílem této práce je poodhalit příčiny náhlého vzestupu tzv. YouTube celebrity a experimentálně ověřit, zda se tvrzení médií že YouTubeři u teenagerů nahradili tradiční celebrity zakládají na pravdě. Práce integruje YouTubery ... -
British YouTube Personalities and the Effects of their Videos on the Vocabulary of Czech Viewers
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOBurgonová, Nicole (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2016)Datum obhajoby: 26. 5. 2016
