Zobrazit minimální záznam

Behavioral disorders in children and adolescents in a children's home
dc.contributor.advisorKomárková, Tereza
dc.creatorHomolová, Zuzana
dc.date.accessioned2023-07-24T13:06:03Z
dc.date.available2023-07-24T13:06:03Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/182678
dc.description.abstractThis thesis deals with the manifestations of behavioural disorders in children and adolescents placed in a selected children's home. The thesis consists of a theoretical and an empirical part. The theoretical part defines the basic concepts in the field of foster care, describes the most common childhood behavioural disorders and their manifestations, the risks of behavioural disorders. Subsequently, the thesis defines the possibilities to intervene and support children and adolescents with behavioural disorders. The empirical part is dedicated to research investigation in a specific children's home. The data was obtained using semi-structured interviews with five respondents who were educators in the orphanage and via documentation of the children, then it was processed using the thematic analysis method. More specifically, I used inductive approach, which I further worked with in open coding. The aim of the thesis was to identify the manifestations of behavioural disorders in the children in a chosen orphanage. Another goal of the thesis was to identify which forms of intervention are applied in the selected children's home. The research has shown that children and adolescents with behavioural disorders most commonly exhibit prolonged and recurrent absent-mindedness, violent episodes, short...en_US
dc.description.abstractTato diplomová práce se zabývá projevy a poruchami chování u dětí a mladistvých umístěných ve vybraném dětském domově. Práce se skládá z teoretické a empirické části. V teoretické části jsou definovány základní pojmy z oblasti náhradní péče, popsány nejčastější poruchy a projevy chování u dětí a mladistvých a dále rizika poruch chování. Diplomová práce též vymezuje možnosti, jak intervenovat děti a mladistvé s poruchou chování. Empirická část se věnuje výzkumnému šetření ve vybraném dětském domově. Pomocí polostrukturovaných rozhovorů s pěti respondenty, kterými byli vychovatelé v daném dětském domově, a dokumentace dětí byla získána data, která byla zpracována metodou tematické analýzy, respektive induktivním přístupem, který byl dále využit při otevřeném kódování. Cílem diplomové práce bylo identifikovat projevy poruch chování u dětí ve vybraném dětském domově. Dalším cílem bylo zjistit, jaká intervence probíhá u dětí a mladistvých s poruchou chování ve vybraném dětském domově. Z výzkumu bylo zjištěno, že děti a mladiství s poruchou chování vykazují převážně dlouhodobou a opakující se nesoustředěnost, agresivní chování, vznětlivost, náladovost, vzdorovitost. Dále bylo klíčové, jak s nimi pracovat v rámci intervence, kdy je využíváno dynamiky celé skupiny, pravidelného a stálého režimu, pochvaly,...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectInstitutional education|behavioral disorders|development of behavioral disorders|risks of developing disorders|prevention of behavioral disordersen_US
dc.subjectÚstavní výchova|poruchy chování|vývoj poruchy chování|rizika vývoje poruch|prevence vzniku poruch chovánícs_CZ
dc.titlePoruchy chování u dětí a mladistvých v dětském domověcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2023
dcterms.dateAccepted2023-06-12
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId253813
dc.title.translatedBehavioral disorders in children and adolescents in a children's homeen_US
dc.contributor.refereeKlapálková, Veronika
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSociální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineSocial Educationen_US
thesis.degree.programSociální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programSocial Educationen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Educationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSociální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSocial Educationen_US
uk.degree-program.csSociální pedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enSocial Educationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato diplomová práce se zabývá projevy a poruchami chování u dětí a mladistvých umístěných ve vybraném dětském domově. Práce se skládá z teoretické a empirické části. V teoretické části jsou definovány základní pojmy z oblasti náhradní péče, popsány nejčastější poruchy a projevy chování u dětí a mladistvých a dále rizika poruch chování. Diplomová práce též vymezuje možnosti, jak intervenovat děti a mladistvé s poruchou chování. Empirická část se věnuje výzkumnému šetření ve vybraném dětském domově. Pomocí polostrukturovaných rozhovorů s pěti respondenty, kterými byli vychovatelé v daném dětském domově, a dokumentace dětí byla získána data, která byla zpracována metodou tematické analýzy, respektive induktivním přístupem, který byl dále využit při otevřeném kódování. Cílem diplomové práce bylo identifikovat projevy poruch chování u dětí ve vybraném dětském domově. Dalším cílem bylo zjistit, jaká intervence probíhá u dětí a mladistvých s poruchou chování ve vybraném dětském domově. Z výzkumu bylo zjištěno, že děti a mladiství s poruchou chování vykazují převážně dlouhodobou a opakující se nesoustředěnost, agresivní chování, vznětlivost, náladovost, vzdorovitost. Dále bylo klíčové, jak s nimi pracovat v rámci intervence, kdy je využíváno dynamiky celé skupiny, pravidelného a stálého režimu, pochvaly,...cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis deals with the manifestations of behavioural disorders in children and adolescents placed in a selected children's home. The thesis consists of a theoretical and an empirical part. The theoretical part defines the basic concepts in the field of foster care, describes the most common childhood behavioural disorders and their manifestations, the risks of behavioural disorders. Subsequently, the thesis defines the possibilities to intervene and support children and adolescents with behavioural disorders. The empirical part is dedicated to research investigation in a specific children's home. The data was obtained using semi-structured interviews with five respondents who were educators in the orphanage and via documentation of the children, then it was processed using the thematic analysis method. More specifically, I used inductive approach, which I further worked with in open coding. The aim of the thesis was to identify the manifestations of behavioural disorders in the children in a chosen orphanage. Another goal of the thesis was to identify which forms of intervention are applied in the selected children's home. The research has shown that children and adolescents with behavioural disorders most commonly exhibit prolonged and recurrent absent-mindedness, violent episodes, short...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV