Zobrazit minimální záznam

Trends in the news consumption within the current young generation
dc.contributor.advisorKlimeš, David
dc.creatorOravová, Tereza
dc.date.accessioned2023-07-24T18:10:23Z
dc.date.available2023-07-24T18:10:23Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/182377
dc.description.abstractThis diploma thesis deals with the topic of consumption of news content among representatives of the current young generation Z in the Czech Republic. The thesis aims to describe how university students from generation Z consume news content, what are their habits when obtaining current information and how representatives from generation Z perceive the issue of news content that is not created by journalists, but by citizen journalists or influencers. The theoretical part of the work is devoted to news, new formats and changes in journalism and in the media in the 21st century. Then it describes how people consume news and the characteristics of Generation Z. Theory is followed by research, which has two parts. First, a quantitative research method, specifically i tis a questionnaire survey among representatives of generation Z, which aims to answer the first research question: How do current university students, representatives of generation Z, consume news content. The questionnaire survey will be followed by qualitative research in the form of semi-structured interviews, which aims to answer the second research question of the thesis: How do representatives of generation Z perceive the issue of news content that is not created by journalists, but by citizen journalists or influencers. The data...en_US
dc.description.abstractTato diplomová práce se věnuje tématu konzumace zpravodajských obsahů mezi zástupci ze současné mladé generace Z v České republice. Práce si klade za cíl popsat, jakým způsobem konzumují zpravodajské obsahy vysokoškolští studenti z generace Z, jaké jsou jejich návyky při získávání aktuálních informací o celospolečenském dění a jak zástupci z generace Z vnímají problematiku zpravodajského obsahu, který nevytváří novináři, ale občanští novináři nebo influenceři. Teoretická část práce se věnuje zpravodajství, novým formám zpráv a proměnám v žurnalistice a v médiích ve 21. století. Dále popisuje, jak lidé obecně konzumují zpravodajství a jaká je generace Z. Následuje vlastní výzkum, který má dvě části. Nejprve kvantitativní metodu výzkumu, konkrétně dotazníkové šetření mezi zástupci generace Z, které si klade za cíl zodpovědět první výzkumnou otázku: Jakým způsobem konzumují zpravodajský obsah současní vysokoškolští studenti, zástupci generace Z. Na dotazníkové šetření naváže kvalitativní výzkum formou polostrukturovaných rozhovorů, který si klade za cíl zodpovědět druhou výzkumnou otázku práce: Jak vnímají zástupci generace Z problematiku zpravodajského obsahu, který nevytváří novináři, ale občanští novináři nebo influenceři. Data nasbíraná během výzkumu jsou následně analyzována, aby se práce co...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectgeneration Zen_US
dc.subjectnewsen_US
dc.subjectconsumption of news contenten_US
dc.subjectsocial mediaen_US
dc.subjectinfluenceren_US
dc.subjectmedia habitsen_US
dc.subjectstudentsen_US
dc.subjectgenerace Zcs_CZ
dc.subjectzpravodajstvícs_CZ
dc.subjectkonzumace zpravodajského obsahucs_CZ
dc.subjectsociální sítěcs_CZ
dc.subjectinfluencercs_CZ
dc.subjectmediální návykycs_CZ
dc.subjectstudentics_CZ
dc.titleTrendy v konzumaci zpravodajství u současné mladé generacecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2023
dcterms.dateAccepted2023-06-19
dc.description.departmentKatedra žurnalistikycs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Journalismen_US
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId252754
dc.title.translatedTrends in the news consumption within the current young generationen_US
dc.contributor.refereeMacková, Veronika
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineŽurnalistikacs_CZ
thesis.degree.disciplineJournalismen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra žurnalistikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Journalismen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csŽurnalistikacs_CZ
uk.degree-discipline.enJournalismen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato diplomová práce se věnuje tématu konzumace zpravodajských obsahů mezi zástupci ze současné mladé generace Z v České republice. Práce si klade za cíl popsat, jakým způsobem konzumují zpravodajské obsahy vysokoškolští studenti z generace Z, jaké jsou jejich návyky při získávání aktuálních informací o celospolečenském dění a jak zástupci z generace Z vnímají problematiku zpravodajského obsahu, který nevytváří novináři, ale občanští novináři nebo influenceři. Teoretická část práce se věnuje zpravodajství, novým formám zpráv a proměnám v žurnalistice a v médiích ve 21. století. Dále popisuje, jak lidé obecně konzumují zpravodajství a jaká je generace Z. Následuje vlastní výzkum, který má dvě části. Nejprve kvantitativní metodu výzkumu, konkrétně dotazníkové šetření mezi zástupci generace Z, které si klade za cíl zodpovědět první výzkumnou otázku: Jakým způsobem konzumují zpravodajský obsah současní vysokoškolští studenti, zástupci generace Z. Na dotazníkové šetření naváže kvalitativní výzkum formou polostrukturovaných rozhovorů, který si klade za cíl zodpovědět druhou výzkumnou otázku práce: Jak vnímají zástupci generace Z problematiku zpravodajského obsahu, který nevytváří novináři, ale občanští novináři nebo influenceři. Data nasbíraná během výzkumu jsou následně analyzována, aby se práce co...cs_CZ
uk.abstract.enThis diploma thesis deals with the topic of consumption of news content among representatives of the current young generation Z in the Czech Republic. The thesis aims to describe how university students from generation Z consume news content, what are their habits when obtaining current information and how representatives from generation Z perceive the issue of news content that is not created by journalists, but by citizen journalists or influencers. The theoretical part of the work is devoted to news, new formats and changes in journalism and in the media in the 21st century. Then it describes how people consume news and the characteristics of Generation Z. Theory is followed by research, which has two parts. First, a quantitative research method, specifically i tis a questionnaire survey among representatives of generation Z, which aims to answer the first research question: How do current university students, representatives of generation Z, consume news content. The questionnaire survey will be followed by qualitative research in the form of semi-structured interviews, which aims to answer the second research question of the thesis: How do representatives of generation Z perceive the issue of news content that is not created by journalists, but by citizen journalists or influencers. The data...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra žurnalistikycs_CZ
thesis.grade.codeA
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV