dc.contributor.advisor | Novák, Petr | |
dc.creator | Richterová, Daniela | |
dc.date.accessioned | 2023-07-24T16:31:20Z | |
dc.date.available | 2023-07-24T16:31:20Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/182299 | |
dc.description.abstract | The aim of this diploma thesis is to find out the attitudes of social workers who work with children as a target group towards the Montessori approach. This thesis deals with what social workers think about this specific approach, what they think about it and where they see the space for its use in their professional practice. In the theoretical basis of the work, 3 basic topics are presented: social work, Montessori approach and attitudes. The part on social work deals with defining social work and the profession of a social worker, including the legislative framework, it also deals with the specification of social work with children and the introduction of institutions where it is possible to work with children within this profession (e.g. Authority for the social and legal protection of children, low-threshold facilities for children and youth, children's crisis centres, etc.). The section on Montessori is devoted to this method and the basic pillars on which it stands. A sub-chapter is also dedicated to the founder Maria Montessori and the origin of the method itself. The last theoretical area describes attitudes, their classification and answers the questions of how attitudes are formed, what they are good for, what leads to their change and how they can be measured. Research is processed in... | en_US |
dc.description.abstract | Cílem této diplomové práce je zjistit postoje sociálních pracovníku, kteří pracují s dětmi jakožto cílovou skupinou, k Montessori přístupu. Práce se zabývá tím, co sociální pracovníci o tomto přístupu vědí, co si o něm myslí a zda vidí prostor pro jeho využití ve své odborné praxi. V teoretických východiscích práce jsou představeny 3 základní témata: sociální práce, Montessori přístup a postoje. Část o sociální práci se věnuje definování sociální práce a profese sociálního pracovníka, včetně legislativního rámce, dále se zabývá specifikací sociální práce s dětmi a představení institucí, kde je možné s dětmi v rámci této profese pracovat (např. OSPOD, nízkoprahová zařízení pro děti a mládež, dětská krizová centra aj.). Část o Montessori se věnuje této metodě a základním pilířům, na kterých stojí. Dílčí kapitola je věnována také zakladatelce Marii Montessori a vzniku samotné metody. Poslední teoretická oblast popisuje postoje, jejich klasifikaci a zodpovídá otázky, jak se postoje utváří, k čemu jsou dobré, co vede k jejich změně a jak se dají měřit. V empirické části je zpracován výzkum, během kterého bylo zrealizováno 7 polostrukturovaných rozhovorů se sociálními pracovníky, kteří ve své odborné praxi pracují s dětskou klientelou jakožto cílovou skupinou. Při analýze rozhovorů byla použita metoda... | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Husitská teologická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Attitudes | en_US |
dc.subject | children | en_US |
dc.subject | interpretive phenomenological analyses | en_US |
dc.subject | Montessori approach | en_US |
dc.subject | social work | en_US |
dc.subject | social worker | en_US |
dc.subject | Děti | cs_CZ |
dc.subject | interpretativní fenomenologický analýza | cs_CZ |
dc.subject | Montessori přístup | cs_CZ |
dc.subject | postoje | cs_CZ |
dc.subject | sociální práce | cs_CZ |
dc.subject | sociální pracovník | cs_CZ |
dc.title | Kritická analýza postojů odborné veřejnosti k Montessori přístupu v sociální práci s dětmi | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2023 | |
dcterms.dateAccepted | 2023-06-19 | |
dc.description.department | HTF - Katedra psychosociálních věd a etiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Hussite Theological Faculty | en_US |
dc.description.faculty | Husitská teologická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 245181 | |
dc.title.translated | Critical analysis of attitudes of the professional public to Montessori approach in social work with children | en_US |
dc.contributor.referee | Nová, Monika | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Sociální a charitativní práce | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Social and Charity Work | en_US |
thesis.degree.program | Sociální a charitativní práce | cs_CZ |
thesis.degree.program | Social and Charity Work | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Husitská teologická fakulta::HTF - Katedra psychosociálních věd a etiky | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Husitská teologická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Hussite Theological Faculty | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | HTF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Sociální a charitativní práce | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Social and Charity Work | en_US |
uk.degree-program.cs | Sociální a charitativní práce | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Social and Charity Work | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Cílem této diplomové práce je zjistit postoje sociálních pracovníku, kteří pracují s dětmi jakožto cílovou skupinou, k Montessori přístupu. Práce se zabývá tím, co sociální pracovníci o tomto přístupu vědí, co si o něm myslí a zda vidí prostor pro jeho využití ve své odborné praxi. V teoretických východiscích práce jsou představeny 3 základní témata: sociální práce, Montessori přístup a postoje. Část o sociální práci se věnuje definování sociální práce a profese sociálního pracovníka, včetně legislativního rámce, dále se zabývá specifikací sociální práce s dětmi a představení institucí, kde je možné s dětmi v rámci této profese pracovat (např. OSPOD, nízkoprahová zařízení pro děti a mládež, dětská krizová centra aj.). Část o Montessori se věnuje této metodě a základním pilířům, na kterých stojí. Dílčí kapitola je věnována také zakladatelce Marii Montessori a vzniku samotné metody. Poslední teoretická oblast popisuje postoje, jejich klasifikaci a zodpovídá otázky, jak se postoje utváří, k čemu jsou dobré, co vede k jejich změně a jak se dají měřit. V empirické části je zpracován výzkum, během kterého bylo zrealizováno 7 polostrukturovaných rozhovorů se sociálními pracovníky, kteří ve své odborné praxi pracují s dětskou klientelou jakožto cílovou skupinou. Při analýze rozhovorů byla použita metoda... | cs_CZ |
uk.abstract.en | The aim of this diploma thesis is to find out the attitudes of social workers who work with children as a target group towards the Montessori approach. This thesis deals with what social workers think about this specific approach, what they think about it and where they see the space for its use in their professional practice. In the theoretical basis of the work, 3 basic topics are presented: social work, Montessori approach and attitudes. The part on social work deals with defining social work and the profession of a social worker, including the legislative framework, it also deals with the specification of social work with children and the introduction of institutions where it is possible to work with children within this profession (e.g. Authority for the social and legal protection of children, low-threshold facilities for children and youth, children's crisis centres, etc.). The section on Montessori is devoted to this method and the basic pillars on which it stands. A sub-chapter is also dedicated to the founder Maria Montessori and the origin of the method itself. The last theoretical area describes attitudes, their classification and answers the questions of how attitudes are formed, what they are good for, what leads to their change and how they can be measured. Research is processed in... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Husitská teologická fakulta, HTF - Katedra psychosociálních věd a etiky | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |