Zobrazit minimální záznam

Gender stereotypes behind the wheel from the perspective of driving school students
dc.contributor.advisorTeichman, Klaudia
dc.creatorJanebová, Valérie
dc.date.accessioned2023-07-24T23:29:11Z
dc.date.available2023-07-24T23:29:11Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/181892
dc.description.abstractThis bachelor's thesis deals with gender stereotypes behind the wheel from the perspective of driving school students. It examines whether stereotypes occur in driving school, looks at stereotypes that respondents may have encountered prior to driving school, and then aims to determine whether respondents are influenced by driving school for future driving. The topic is actual because nowadays driving is still considered a 'male' activity and women may be discouraged from becoming drivers due to social pressure and expectations about their gender role. It is also important because we mainly get from place to place by car, so driving school should be a welcoming environment for all. The thesis is divided into theoretical, methodological, and practical parts. In the first part, the theoretical background such as Gender Stereotypes, Gender Glass Theory, Driving School, and others are described, which is then used as a basis for the practical part. In the latter, qualitative research is conducted, specifically through semi-structured interviews. From the data provided by these interviews, eight themes are then selected through segmentation, divided into three chapters according to the research questions. Subsequently, deductive coding was used to analyze them. The conclusion of the thesis is then...en_US
dc.description.abstractTato bakalářská práce se zabývá genderovými stereotypy za volantem z pohledu studentů autoškoly. Zkoumá, jestli se stereotypy objevují v autoškole, věnuje se stereotypům, s kterými se respondenti mohli setkat před autoškolou a následně je jejím cílem zjistit, zda jsou respondenti autoškolou ovlivněni pro budoucí řízení automobilu. Téma je aktuální, protože v dnešní době je stále řízení vozidla považováno za "mužskou" činnost a ženy mohou být odrazovány od toho, aby se staly řidičkami kvůli sociálnímu tlaku a očekáváním ohledně jejich genderové role. Také je důležité, protože se z místa na místo dostáváme především autem, takže by autoškola měla být příjemné prostředí pro všechny. Práce je rozdělena na teoretickou, metodologickou a praktickou část. V první jsou popsaná teoretická východiska jako jsou Genderové stereotypy, Teorie genderových skel, Autoškola a další, ze kterých je následně vycházeno v části praktické. V té je prováděn kvalitativní výzkum, konkrétně pak pomocí polostrukturovaných rozhovorů. Z dat, které tyto rozhovory poskytly je poté prostřednictvím segmentace zvoleno osm témat, rozdělených do třech kapitol podle výzkumných otázek. Následně bylo použito deduktivní kódování pro jejich analýzu. Závěr práce je pak věnován výsledkům, které nemohou být z důvodu malého vzorku vztáhnuté na...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectGenderen_US
dc.subjectgender stereotypesen_US
dc.subjectdriving schoolen_US
dc.subjectinstructoren_US
dc.subjectwoman behind wheeen_US
dc.subjectGendercs_CZ
dc.subjectgenderové stereotypycs_CZ
dc.subjectautoškolacs_CZ
dc.subjectinstruktorcs_CZ
dc.subjectinstruktorkacs_CZ
dc.subjectžena za volantemcs_CZ
dc.titleGenderové stereotypy za volantem z pohledu studentů autoškolycs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2023
dcterms.dateAccepted2023-06-12
dc.description.departmentKatedra sociologiecs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Sociologyen_US
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId250738
dc.title.translatedGender stereotypes behind the wheel from the perspective of driving school studentsen_US
dc.contributor.refereeWirthová, Jitka
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSociologie se specializací Studia současných společnostícs_CZ
thesis.degree.disciplineSociology with specialisation in Studies of Contemporary Societiesen_US
thesis.degree.programSociologiecs_CZ
thesis.degree.programSociologyen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra sociologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Sociologyen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csSociologie se specializací Studia současných společnostícs_CZ
uk.degree-discipline.enSociology with specialisation in Studies of Contemporary Societiesen_US
uk.degree-program.csSociologiecs_CZ
uk.degree-program.enSociologyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csTato bakalářská práce se zabývá genderovými stereotypy za volantem z pohledu studentů autoškoly. Zkoumá, jestli se stereotypy objevují v autoškole, věnuje se stereotypům, s kterými se respondenti mohli setkat před autoškolou a následně je jejím cílem zjistit, zda jsou respondenti autoškolou ovlivněni pro budoucí řízení automobilu. Téma je aktuální, protože v dnešní době je stále řízení vozidla považováno za "mužskou" činnost a ženy mohou být odrazovány od toho, aby se staly řidičkami kvůli sociálnímu tlaku a očekáváním ohledně jejich genderové role. Také je důležité, protože se z místa na místo dostáváme především autem, takže by autoškola měla být příjemné prostředí pro všechny. Práce je rozdělena na teoretickou, metodologickou a praktickou část. V první jsou popsaná teoretická východiska jako jsou Genderové stereotypy, Teorie genderových skel, Autoškola a další, ze kterých je následně vycházeno v části praktické. V té je prováděn kvalitativní výzkum, konkrétně pak pomocí polostrukturovaných rozhovorů. Z dat, které tyto rozhovory poskytly je poté prostřednictvím segmentace zvoleno osm témat, rozdělených do třech kapitol podle výzkumných otázek. Následně bylo použito deduktivní kódování pro jejich analýzu. Závěr práce je pak věnován výsledkům, které nemohou být z důvodu malého vzorku vztáhnuté na...cs_CZ
uk.abstract.enThis bachelor's thesis deals with gender stereotypes behind the wheel from the perspective of driving school students. It examines whether stereotypes occur in driving school, looks at stereotypes that respondents may have encountered prior to driving school, and then aims to determine whether respondents are influenced by driving school for future driving. The topic is actual because nowadays driving is still considered a 'male' activity and women may be discouraged from becoming drivers due to social pressure and expectations about their gender role. It is also important because we mainly get from place to place by car, so driving school should be a welcoming environment for all. The thesis is divided into theoretical, methodological, and practical parts. In the first part, the theoretical background such as Gender Stereotypes, Gender Glass Theory, Driving School, and others are described, which is then used as a basis for the practical part. In the latter, qualitative research is conducted, specifically through semi-structured interviews. From the data provided by these interviews, eight themes are then selected through segmentation, divided into three chapters according to the research questions. Subsequently, deductive coding was used to analyze them. The conclusion of the thesis is then...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra sociologiecs_CZ
thesis.grade.codeC
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV