Sociální dovednosti a vnímaná osobní účinnost učitelů
Social skills and teacher self-efficacy
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/179750Identifikátory
SIS: 230770
Kolekce
- Kvalifikační práce [23201]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Štětovská, Iva
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Psychologie
Katedra / ústav / klinika
Katedra psychologie
Datum obhajoby
9. 2. 2023
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
vnímaná osobní účinnost|sociální dovednosti|učiteléKlíčová slova (anglicky)
self efficacy|social skills|teachersBakalářská práce se zabývá koncepty vnímané osobní účinnosti učitelů a jejich sociálními dovednostmi. Literárně přehledová část nejprve popisuje klíčové aspekty sociálně kognitivní teorie. Největší pozornost je věnována vnímané osobní účinnosti učitelů, která ze sociálně kognitivní teorie vychází. Tento koncept je popsán v kontextu proměny metodologie a proměnných na straně učitelů i žáků. Závěr literárně přehledové části tvoří kapitola o sociálních dovednostech s důrazem na práci učitele. Teoretické složky jsou propojeny v návrhu výzkumu, který si klade za cíl prozkoumat vztahy mezi dílčími složkami vymezených konceptů pomocí dotazníků SSI a USE. Závěrem jsou předneseny možné limity a úskalí. Klíčová slova Vnímaná osobní účinnost, sociální dovednosti, učitelé
The thesis deals with the concepts of teacher self efficacy and social skills the teacher. Theoretical part of this thesis describes the key aspects of the social cognitive theory. The greatest attention is paid to the teacher self efficacy, which is based on the social cognitive theory. This concept is described in the context of changing methodology and variables on the part of teachers and students. The conclusion of the literary review part is a chapter on social skills with an emphasis on the work of the teacher. The theoretical components are linked in a research design that aims to explore the relationships between the sub-components of the defined concepts using the SSI and USE questionnaires. In conclusion, possible limits and pitfalls are presented. Keywords Self efficacy, social skills, teachers