Autorské právo a reklama
Copyright law and advertising
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/179365Identifiers
Study Information System: 225582
Collections
- Kvalifikační práce [14012]
Author
Advisor
Referee
Žikovská, Petra
Faculty / Institute
Faculty of Law
Discipline
Law
Department
Institute of Copyright, Industrial Property and Competition Law
Date of defense
31. 1. 2023
Publisher
Univerzita Karlova, Právnická fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
Autorské právo, reklama, autorské dílo, licenceKeywords (English)
Copyright, advertising, copyrighted work, licenseReklama se, jako rychle vyvíjející se společenský jev založený na propagaci zboží a služeb, skládá z autorských děl, které sama vytváří nebo která jsou v ní užita. Reklamní dílo se mnohdy považuje za jedinečný výsledek tvůrčí duševní činnosti, nemohlo by tedy splňovat pojmové znaky stanovené autorským zákonem a požívat stejnou ochranu? Je-li součástí reklamy autorské dílo, umělecký výkon či jiná hodnota chráněná autorským zákonem, musí se s autorskými právy zadavatel, objednatel, jiný aktér reklamní sféry řádně vypořádat. Způsob, jak se s nimi vypořádat stanovuje autorský zákon. Mohl by být zpracovatel reklamy nebo zaměstnanec reklamní agentury autorem? Reflektuje právní úprava faktickou situaci v reklamním odvětví v okamžiku, kdy obsahuje reklamní právo normy veřejnoprávní, soukromoprávní a etické? Tato práce není jen deskripcí, ale klade si za cíl provést analýzu právní úpravy autorského práva s bližším zaměřením na autorské dílo v rámci reklamní činnosti a jejich tvůrců. První analytická část se zabývá autorskoprávním vývojem s důrazem na výsledné oddělení hmotného nosiče od výtvoru tvůrčí duševní činnosti, tedy oddělení práva vlastnického a autorského. Zhodnocení je podrobeno autorské dílo, jeho pojmové znaky a druhy a dále zvláštní právní režimy některých děl, díla na objednávku a díla...
- Copyright and Advertising Advertising, as a rapidly evolving social phenomenon based on the promotion of goods and services, consists of copyrighted works that it creates or uses. Advertising work is often considered to be a unique result of creative intellectual activity, could it not therefore meet the conceptual characteristics set out in the Copyright Act and receive the same protection? If the advertisement includes a copyrighted work, artistic performance or other value protected by the copyright law, the advertiser, the client or other party in the advertising sector must deal with the copyright properly. The way to address it is set out in the Copyright Act. Could a person involved in making advertisements or an ad agency employee be the author? Does the legislation reflect the actual situation in the advertising sector at a time when advertising law contains public, private and ethical norms? This thesis is not just a description, but aims to analyse the legal regulation of copyright with a closer focus on copyrighted works in the context of advertising activities and their creators. The first analytical part deals with the development of copyright law with emphasis on the resulting separation of the material medium from the product of creative intellectual activity, i.e. the separation...