Identifikace klienta na dálku
Non-face-to face customer identification
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/178630Identifikátory
SIS: 222691
Kolekce
- Kvalifikační práce [13972]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Kotáb, Petr
Fakulta / součást
Právnická fakulta
Obor
Právo
Katedra / ústav / klinika
Katedra finančního práva a finanční vědy
Datum obhajoby
10. 5. 2022
Nakladatel
Univerzita Karlova, Právnická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Identifikace, KYC, AML, bankovní identita, videoidentifikaceKlíčová slova (anglicky)
Customer identification, KYC, AML, bank ID, videoidentificationTato práce se zabývá rozborem české právní úpravy identifikace klienta jakožto základní povinností vyplývající z regulace boje proti legalizaci výnosů z trestné činnosti a financování první povinností, se kterou se klient při využívání služeb poskytovaných povinnou osobou setká a tak způsob, jakým právní úprava k identifikaci klienta přistupuje, přímo ovlivňuje průběh první interakce klienta s povinnou osobou. Téma je tak široce diskutované, protože hladký průběh onboardingových procesů je pro mnoho povinných osob, a zejména pro FinTech startupy, klíčový. Neoptimální regulace pro ně znamená zbytečnou zátěž a nepřímo je znevýhodňuje oproti zahraniční konkurenci, která může podléhat přívětivější regulaci. Zájem povinných osob na hladký průběh identifikace však může narážet na zájem regulátora zajistit co nejdůvěryhodnější výstup identifikace. Nalezení vhodného způsobu a vyvážení obou zájmů proto představuje pro zákonodárce ejíž vyřešení závisí na správném nastavení právní úpravy, která bude schopna udržet krok s technologickým pokrokem v této oblasti a která bude umožňovat využití těch nejlepších dostupných způsobů provedení identifikace. Cílem této práce je tak českou právn tímto účelem poskytuji v práci ucelený přehled procesu identifikace, vysvětluji jeho roli v kontextu opatření proti praní špinavých...
Non-face-to-face customer identification The subject matter of this thesis is the analysis of the Czech legal regulation of customer identification as a core obligation arising from the regulation of the fight against money laundering. Customer identification is the first obligation that a customer encounters when using the services of obliged entities, and thus the way in which the legislation approaches customer identification directly influences the course of the customer's first interaction with the obliged entity. The topic is widely discussed because smooth onboarding processes are crucial for many obliged entities, and FinTech startups in particular. Sub-optimal regulation imposes an unnecessary burden on obliged entities and indirectly puts them at a disadvantage against foreign competitors who may be subject to more favorable regulation. However, the interest of obligated entities may collide with the regulator's interest in ensuring the most trustworthy identification output. Finding an appropriate way for balancing interests of both sides therefore poses a considerable challenge for the legislator. Getting the legislation right depends on ensuring that the legislation is able to keep pace with technological advances in this area and that it allows the use of the best available ways of performing...