The Changes of Church Communication in the Third Millennium: The Reform of Vatican Media and its Impacts in the Period of the Credibility Crisis
Proměny komunikace církve ve třetím tisíciletí: Reforma vatikánských médií a její vlivy v době krize důveryhodnosti
dizertační práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/178514Identifikátory
SIS: 195729
Katalog UK: 9925738897206986
Kolekce
- Kvalifikační práce [19618]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Kočí, Martin
Franc, Jaroslav
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Mediální a komunikační studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
9. 12. 2022
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Angličtina
Známka
Prospěl/a
Klíčová slova (česky)
Náboženská média, katolická média, strategická komunikace, institucionální komunikace, krizová komunikace, katolická církev, Vatikán, Dikasterium pro komunikaci, papež František, krize způsobená zneužívánímKlíčová slova (anglicky)
Religious media, Catholic media, strategic communication, institutional communication, crisis communication, Catholic Church, Vatican, Dicastery for Communication, Pope Francis, abuse crisisTato práce se zabývá specifickou oblastí současné církevní komunikace: vatikánskou mediální reformou, která začala v roce 2015, dva roky po jmenování papeže Františka, jako součást postupné reformy celé římské kurie. Cílem této dosud nedokončené mediální reformy je zefektivnit technologicky a finančně vatikánská média (rozhlas, televizi, tiskovou kancelář, zpravodajský web Vatican News atd.), šířit poselství papeže Františka prostřednictvím nejmodernějších komunikačních kanálů, zaměstnávat více laiků namísto duchovních (prefekt Paolo Ruffini se roku 2018 stal prvním laikem, který kdy vedl vatikánský úřad) a dát hlas místním církvím ve světě. K mnoha posunům patřilo sjednocení médií, konvergence, digitalizace, využívání sociálních médií a více reciproční vztah s veřejností. Nicméně sekundárním cílem reformy bylo proměnit vatikánská média v transparentnější, důvěryhodnější a spolehlivější zdroj informací o církvi a víře - zejména v době "krize důvěryhodnosti" způsobené zneužíváním autority, moci, svědomí a sexuálním zneužíváním nezletilých a zranitelných dospělých. Práce dokládá, že reforma má kromě zjevné technologické stránky také tu obsahovou - např. cíl obnovit svou legitimitu a odpovědnost častějším a profesionálnějším medializováním tématu zneužívání jakéhokoli druhu. Polostrukturované...
This thesis explores a specific part of the contemporary Church communication area: the Vatican media reform that started in 2015, two years after the appointment of Pope Francis, as a part of the gradual reform of the whole Roman Curia. The aim of this still unfinished media reform is to make Vatican media (radio, TV, press office, news website Vatican News etc.) more technologically and financially effective, to share the message of Pope Francis through the most modern communication channels, to employ more laymen instead of clerics (in 2018 prefect Paolo Ruffini became the first layperson who ever led the Vatican dicastery), and to give voice to the local Church in the world. The many shifts included media unification, convergence, digitization, employing social media and a more reciprocal relationship with the public. Nevertheless, the secondary aim of the reform was to transform Vatican media into more transparent, trustworthy, and reliable source of information about the Church and the faith - especially in this era of a "credibility crisis" caused by the abuse of authority, power, conscience and sexual abuse of minors and vulnerable adults. The thesis proves that the reform has, apart from the obvious technological money-sparing face, also a content face - e.g., the aim to restore its...
Citace dokumentu
Metadata
Zobrazit celý záznamSouvisející záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Komunikace vybraných subjektů v online a offline prostředí (na příkladu komunikace podniků České dráhy, RegioJet a Leo Express)
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOStará, Anika (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2020)Datum obhajoby: 29. 6. 2020This diploma thesis which is titled Communication of selected companies in online and offline environment (illustrated on enterprises České dráhy, RegioJet and Leo Express) aims to map the communication activities of the ... -
The Migrant Crisis and its Representation in Frankfurter Allgemeine Zeitung and Lidové noviny
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOMüllerová, Alexandra (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2017)Datum obhajoby: 1. 2. 2017Over the last two years the number of refugees and asylum seekers in European countries dramatically increased, with asylum claims mostly originating from countries affected by war and poverty, especially in the Middle ... -
Online a offline nástroje efektivní interní komunikace
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOMrhová, Aneta (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2018)Datum obhajoby: 24. 9. 2018The diploma thesis Online and Offline Effective Internal Communication Tools of the KKCG Investment Group provides a comprehensive view of internal communication, using Online and Offline tools. The thesis is divided into ...
