Vývoj profesní identity začínajících učitelů
Development of Proffesional Identity of Beggining Teachers
bakalářská práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/178155Identifikátory
SIS: 225046
Kolekce
- Kvalifikační práce [23974]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Pešout, Ondřej
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Psychologie
Katedra / ústav / klinika
Katedra psychologie
Datum obhajoby
2. 9. 2022
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
začínající učitel|profesní identita|profesní vývojKlíčová slova (anglicky)
Beginning Teacher|Professional Identity|Professional DevelopmentBakalářská práce se zabývá tématem vývoje profesní identity začínajících učitelů. První část práce je věnována představení teoretických východisek a základních pojmů, jako jsou začínající učitel, profesní identita anebo profesní vývoj učitele, vč. příslušných podkapitol dále rozvíjejících dané náměty. Druhá část je věnována výzkumu sestaveného na základě teoretických východisek představených v první části práce. Výzkum sestával z rozhovoru s učiteli různých specializací a s různou délkou pedagogické praxe a dotazníkového šetření široké veřejnosti. Díky provedenému výzkumu bylo možné blíže poznat problematiku vývoje profesní identity začínajících učitelů a identifikovat rozdíly mezi stádii vývoje profesní identity u začínajícího učitele a učitele experta.
The Bachelor thesis deals with the topic of development of professional identity of beginning teachers. First part of this thesis is dedicated to introduction of theoretical resources and fundamental concepts, such as beginning teacher, professional identity, or professional development in teachers, including corresponding subsections further expanding respective topics. Second part is dedicated to research assembled on the theoretical foundation introduced in the first part of this thesis. The research included an interview with teachers of variable specialization and duration of professional experience, and a public questionnaire. Thanks to the research, it was possible to learn more about the concepts of development of professional identity of beginning teachers, and to identify differences between stages of development of professional identity of beginning teachers and teacher experts.