Padesátá léta v jihokorejském filmu: politická perspektiva
South Korean film of 1950s: a political perspective
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/178088Identifikátory
SIS: 242977
Kolekce
- Kvalifikační práce [23212]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Šamánková, Karolína
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Asijská studia se specializací Koreanistika
Katedra / ústav / klinika
Ústav asijských studií
Datum obhajoby
5. 9. 2022
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
jihokorejský film|50. léta|Zákon o národní bezpečnosti|ideologie|tendence|státní dohledKlíčová slova (anglicky)
South Korean film|1950s|National Security Law|ideology|tendencies|state supervisionBakalářská práce se zabývá ideologií a propagandou v jihokorejských filmech 50. let. V teoretické části je osvětlen historický a ideologický kontext doby, institucionální a legislativní rámec včetně Zákona o národní bezpečnosti pro raný korejský filmový průmysl a úvod do dobové korejské kinematografie. Praktickou část tvoří analýza třiceti dvou snímků dostupných z youtubového kanálu Korejského filmového archivu. Ve filmech jsou analyzovány ideologické projevy, prezentace státu a institucí, významná témata a motivy, vztah modernity a tradice a vyobrazení cizinců a cizích jazyků. Praktická část je značně subjektivní, spíše než by filmy komplexně rozebírala, naznačuje možné směry dalšího výzkumu. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
This thesis deals with ideology and propaganda in the South Korean cinema of the 1950s. The theoretical part introduces the historical and ideological context of the era, the institutional and legislative framework including the National Security Act for the early Korean film industry and presents Korean cinema of the 1950s. The analytical part consists of an analysis of thirty-two movies from the era available on the YouTube channel of the Korean Film Archive. The goal of the analysis is to describe ideological manifestations, style of presentation of the state and its institutions, significant themes and motifs, the relationship between modernity and tradition, and depictions of foreigners and foreign languages in those movies. The second part of the thesis is highly subjective, suggesting possible directions for further research rather than providing a thorough analysis. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)