Československý filmový průmysl 60. let jako sociální síť vybraných tvůrců
The Czechoslovak Film Industry of the 1960s as a Social Network of Selected Filmmakers
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/177889Identifikátory
SIS: 246036
Kolekce
- Kvalifikační práce [24991]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Podhajský, František
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Filmová studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra filmových studií
Datum obhajoby
6. 9. 2022
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
filmový průmysl|kinematografie|film|analýza sociální sítě|žánr|digital humanitiesKlíčová slova (anglicky)
film industry|cinematography|film|social network analysis|genre|digital humanitiesTato bakalářská práce se zabývá fenoménem sociálních sítí ve filmovém průmyslu. Na příkladu vybraných filmařů tvořících československé dlouhometrážní hrané filmy 60. let demonstruje, jaké neformální klastry ve filmovém průmyslu vznikají a podle jakých kritérií se tito lidé shlukují. Následně vytvořenou síť v různých obměnách využívá k zodpovězení otázky, zda tvůrci takzvané nové vlny byli outsidery či nikoliv. Jejím hlavním cílem je zjistit, zda tato metoda může napomoci objevení nových poznatků v poměrně dost zmapovaném území českého hraného filmu 60. let, a tím pádem, zda je tento způsob relevantní v rámci oboru v prostředí malé národní kinematografie.
This bachelor thesis is focused on the phenomenon of social media in the film industry. First, selected filmmakers who made Czechoslovak feature films in the 1960s are chosen as examples, demonstrating what kind of informal clusters are emerging in the film industry, and according to which criteria these people assemble. Then, it uses the created network in different variations to answer the question if the creators of the so-called new wave were outsiders or not. Its main goal is to discover if this method can help discover new knowledge about a relatively well- mapped field of the Czech feature film of the 1960s and thus find out whether this method is relevant within the field of film studies in the region of small national cinematography.
